livetenligtpeppis

Alla inlägg under augusti 2012

Av livetenligtpeppis - 29 augusti 2012 19:22

Hejsan!!!

Har nu valt vilken bild som blir min nya hedder! Det blir...

NUMÉRO TROIS!!! Alltså nummer 3!   

 

 

Igår var jag i stallet och red (som vanligt). Jag fick rida på Zorro!! Kanske kommer en bild på honom på lördag! Får se om mitt SD-kort inte är fullt..Hehe... 

 

Har inte gjort så mycket specielt i skolan idag. Har haft idrott, men det är väl inget intressant?    

Vi spelade fotboll hela leketionen.

Det var kul tills det typ stod 14-3 till motståndarna....

  

 

 

Jaja, det finns annat att tänka på! T.ex att jag ska sova hos Jossian i helgen!! Det ska bli superkul!!   

Även om jag har gjort det typ hundra gånger innan..  

På lördagsmorgonen är det skötarmöte kl 9.00 så då går det ju fortare att komma iväg!   

 

Ska snart titta på Robinson. 

 

Ha det bra! //Peppis   

 

 

 

 

Av livetenligtpeppis - 25 augusti 2012 20:28

Tjabba tjena!! 

Peppis som skriver!   

Har varit i stallet hela dagen idag! Helt fantastiskt!!! Jag älskar att vara i stallet! Det är så fridfullt och man känner sig så fri!!   

Jag fotade lite till idag, men det blev inte så många bilder eftersom att mitt SD-kort var fullt...

Men det blev några! Dom kommer i slutet av detta inlägg! 

 

 

Imorgon kommer jag att byta hedder!!! Så rösta rösta rösta!!! 

(Hittills leder hummlebilden)

Här kommer bilderna igen:

1 2 3!

 

Skriv vilken ni vill rösta på i en kommentar, tack!!

 

 

Nu kommer dagens bilder:

 Det här är Tarantino! En av ridlärarnas hästar. Han har ett jättegulligt hjärta i pannan!      Från vänster: Cesar, Ravish, Cappuccino och Ossi! Dom är såå sööta!!   

 

 

Var och köpte ridskor i fredags. En bild?

Jättesköna!!

 

 

Det var nog allt för idag!

Ha det toppen! //Peppis     

Av livetenligtpeppis - 23 augusti 2012 18:54

Bonjour tout le monde! A été gentil toute la journée d'aujourd'hui.

Det är franska och betyder "Hej allihopa! Har typ varit ute hela dagen idag." 

  

Jag är glad idag! Även om det är jobbigt att gå upp tidigt på mornarna och hasa sig iväg till skolan, i tid!!!

 

Har inte så jättemycket att skriva om...Så jag tror att det blir ett kort inlägg. 

Men jag har en fråga! 

 

Vilken av dom här bilderna ska jag ha som hedder? 

 2 3

 

Skriv "1","2" eller "3" i en kommentar så är ni jääättesnälla!!!! 

 


Avoir une bonne, Be well, Ha det bra! //Peppis   

 

Av livetenligtpeppis - 22 augusti 2012 20:13

Fick inte världens bästa sluttid på tisdagar men det är kul att det är igång igen! 

Jag pratar förstås om skolan...Idag fick vi veta när vi slutade, fick inte hela schemat men fick veta sluttiderna. Ska sluta 15:20 måndag tisdag!! Orkar inte det...

Men men! 

 

 

Här kommer lite bilder från sommarlovet, som jag inte har kunnat lägga upp på landet:

 Alla bilder, förutom de två översta, kommer från sommarlovet. Dom andra tecknade jag igår innan jag åkte till stallet.      Solnedgång på Gotland    Ringmuren, Gotland     Himmel, hav, sand och gräs, Gotland   Nisse   Vikingaskepp   Sotis    Sotiss tass  Hummla   Min favorit blomma   Min frukost under några av dagarna (den jag tipsade om)   Sotis   Frukost   Nisse   Nisse   Nisse   Nisse

 

Ja, det var några bilder från sommaren! Tänkte fota lite i stallet på lördag, så det kommer nog flera bilder då!

 

 Be well!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 22 augusti 2012 08:18

Ska snart gå till skolan...! 

Nervös? Jaaa!!! 

 

Hoppas att allt går bra!!!!     

 

Önska mig lycka till...!

//Peppis   

Av livetenligtpeppis - 20 augusti 2012 18:51

Hallåjsan!!

                                          (och jobbigt)

På onsdag börjar skolan igen...Det ska bli både kul och tråkigt.

Roliga saker med att skolan börjar:

  • Man får träffa alla kompisar igen
  • Man får lära sig ännu mer saker än vad man gjorde förra året
  • Man har någonstans att vara på dagen
  • Man får oftast god lunch    

Jobbiga saker med att skolan börjar:

  • Man får reda på hur schemat ser ut (man får se när man slutar på dagarna...)
  • Man kan få lite svårt att t.ex klura ut ett mattetal 
  • Man måste gå upp tidigt på morgonen 
  • Man kan ibland få lunch som man inte tycker så jättemycket om...

 

Men det finns inte så mycket att göra åt det! Skolan börjar på onsdag, och så är det bara...!   

 

 

 

Har varit hos min bästaste bäste vän idag! Jossian! (om ni har lust, kolla in hennes blogg: http://jossiansblogg.bloggplatsen.se/ )

 

Vi har inte träffats på hela sommarlovet!!!! Så vi hade mycket skratt som bubblade upp när vi såg varandra!!!!!!   Gud vad jag har SAAAKNAT HENNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var sjukt kul att träffa henne igen!!!

 

 

 

Min mamma fyller år idag, så hon och min brorsa gjorde fruktsallad! + G L A S S såklart   

Ska nog hämta en jordgubbe till   

Så! 

 

Ska titta på Robinson nu. 

Imorgon eller på onsdag blir det nog ett fotoinlägg!!!   Har fotat mycket i sommar!!! 

 

Be well!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 10 augusti 2012 11:15

Hejsan! Jag ska till gotland imorgon!!! Det ska bli superkul!!

 

Det där var kanske inte så lätt att läsa...Men jag skrev såhär:

Hejsan! Ska till Gotland imorgon!!! Det ska bli jättekul!! 

Så står det!   

 

Det var faktiskt en rolig stil att skriva med!!! Tycker jag...  

 

 

Snart ska pappa skjutsa mig och mamma till vaxholmsbåten. Vi ska åka hem med den istället föratt pappa ska skjutsa oss hele vägen hem till "stan" och bara vända sen...

 

Hinner nog inte blogga mer nu. 

Ha det jättebra!!! //Peppis   

 

 

Av livetenligtpeppis - 8 augusti 2012 10:17

Heeejsan!!! 

Jag är riktigt glad!!! Min brorsa ska åka till Gotland på "handbolls cup" idag och vara där i tre dagar (skulle vara där i fyra dagar), och båten som dom ska åka hem med åker mitt i söndag-natten, så när dom kommer till T-Centralen så finns det ingen som kan skjutsa hem min brorsa...Så...PÅ LÖRDAGEN SKA JAG OCH MAMMA ÅKA TILL GOTLAND!!!!!    Vi är där en dag och sen åker min storebror med oss hem!   

Jag kommer säkert skriva om hur det var där, och kanske lägger upp lite bilder   (om datorn funkar...

 

Nu till något som jag faktiskt tycker är roligare...

STALLET ÖPPNAR NÄSTA VECKA!!!!!!!!!!!!!!!! Gud vad jag längtar!!!! Jag har saknat alla hästar jättemycket!!!!! Men det finns en som jag har saknat mest!!!

Den här lilla krabaten!!       

      

Jag verkligen ÄLSKAR honom!!!!! 

 

Han är helt underbar!!! 

 

 

Tack för mig!!! //Peppis   

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards