livetenligtpeppis

Alla inlägg under september 2012

Av livetenligtpeppis - 29 september 2012 18:01

Tjena tjena. 

Blir ett kort inlägg, ska sova hos min kompis idag!

Om dagen:

 

Var som vanligt i stallet idag och hade jättekul! 

Skurade, skötte, smorjde och var med på en aktivitet som kallas...

POÄNGJAKTEN!!! 

Det är superkul! Man ska göra olika uppgifter som ger olika poäng och det lag som har sammlat ihop fläst poäng vinner! 

Superlätt!! 

 

Eftersom att jag ska sova hos my friend jossian, måste jag ju packa och så, och mitt hår är lite tovigt så jag tänkte borsta mitt hår. Men när jag ska ta fram min hårborste så är det borta! 

Är lite förvirrad...

Ska leta nu! 

 

Ses! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 22 september 2012 15:12

Hej hej! 

Har varit i stallet idag. Som vanligt...Hehe... 

Skötte, åt lunch, skurade och var med kompisarna + titta på två ridleketioner! Så mycket hann jag med!!


 

Har inte så mycket att skriva om direkt...Fotade Cesar lite, men orkar inte ladda upp dom just nu...Är rätt så trött förstår ni. Vaknade 8 imorse för att hinna äta frukost och klä på mig och packa mina andra kläder som jag åker hem i. Mina ridkläder måste liksom sova över i stallet från lördagen ända in på tisdagen, för jag hinner inte hem och byta om innan jag ska till stallet...Så dom får heltenkelt vara i mitt skåp några dagar! 

 

 

Förra ridleketionen så jobbade vi med framdelsvändning och jag hade en faaaaaaaaantastiskt duktig häst!!!!!!! Han heter Eros!!!   Han är jättesnäll och pigg och glad!!! 

Tyvär blir han lite orolig när man borstar honom och så, men om man bara tar det lungt och pratar lite med honom så brukar han stå stilla och slappna av.   


Hur som helst ville våran ridlärare att vi skulle läsa på lite om framdelsvändnig till nästa vecka så att vi var lite mer förbereda om hästen helt plötsligt skulle gå som en ostbåge eller börja backa eller bara skulle vilja springa i en liten liten cirkel ett tag.   

 

Ska försöka klämma in lite bloggning imorgon också. 

Tack o hej leverpastej! //Peppis    

Av livetenligtpeppis - 21 september 2012 18:48

Hej på er!! 

Jag vet jag vet! Har inte bloggat på ett tag, men bloggar nu och ska försöka blogga lite oftare!   

Jaja!

 

Jag älskar fredagar!!! Dom är så härliga!!! Vi börjar halv 9 i skolan och slutar 1!!! Det är såååå himla skönt! Och sen är man ju ledig! LOVE IT!!!   

Imorgon är det stallet som gäller. Jossians mamma ska skjutsa. Jossian gav förslag på att jag skulle sova hos dom men det är myskväll ikväll, så det gick tyvär inte...    

 

Går till gladare tankar! 

Har precis ätit mat. Fläskpankaka!! Mums!   Det var super smarrigt!!   

 

Brorsan kom hem precis. Det regnar ute så han är nog lite blöt...Och kall, tror jag. 

Det är det som jag gillar med vintern! När man kommer hem och är kall och sätter sig i soffan med en kopp varm choklad och täcket virat omkring sig! Myyyyyyysigt!!!   

 

Ska göra klart eng glosorna nu, sen titta på morden i midsomer. Kommer antagligen blogga imorgon. Annars är det "fy skäms" på mig!    

 

I love Fridays! Ha det bra!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 15 september 2012 08:32

Tjabba tjena hallå!! 

Ska som vanligt till stallet idag, men tänkte att jag skulle blogga lite på morgonen.

Jag har ju bytt header som ni säkert har sett, och det är ju en bild på några höstträd. Och jag valde den för att det är höst nu! (tycker jag) 

Och sen har jag en annan till vintern, en till våren och en till sommaren! Nu kommer dom:

Vår Sommar Höst Vinter

 

Fina, tycker jag.

 

Ska gå och byta om nu.

 

Juste! Ska åka till landet när jag har varit i stallet ett tag, så det kanske inte blir något eftermiddagsblogg..Hade glömt det. Hehe...

 

Hoppas att ni får en fin dag!!   //Peppis      

Av livetenligtpeppis - 14 september 2012 19:58

...glömde länka min komps från stallets blogg! Här kommer den:

http://charlieohastarna.blogg.se/   Så! Nu har jag inte glömt något!!! 

Hoppas jag...

 

Hoppas att ni har alla hästarna i stallet!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 14 september 2012 19:20

Hej alla som läser min blogg!

(det är det som står i rubriken)

Imorse bloggade jag från mobilen, om någon undrar...

Vi börjar med SO på fredags mornar, och det är inte vääärldens roligaste ämne...Men idag var det ganska kul. Vi skulle rösta på vem som skulle bli elevrådsrepresentant. Oj det var ett långt ord!! 

E L E V R Å D S R E P R E S E N T A N T

Gud! 

 

Min SV lärare gav ett tips till oss som har bloggar, att vi (om vi vill såklart) kanske ska blogga lite om böcker. Boktips och sånt typ.

Här kommer några bra böcker som jag har läst:

 

De som går igen

Typ av bok: lutar mot rysare

 

De skyldiga

Typ av bok: blandad mellan skräck och rysare (tycker jag)

 

Trilogin Sagan om Ringen

Sagan om HärskarRingen

Typ av bok: fantasybok

 

Sagan om de två tornen

Typ av bok: fantasybok

 

Sagan om Konungens återkomst

Typ av bok: fantasybok 

 

Kalla kårar

Typ av bok: rysare


Dagboken

Typ av bok: skulle säga deckare

 

 

Det var några boktips det!!!   Ska försöka ta bilder på några av böckerna, så får ni se framsidan. Den säger också mycket om boken!!   

 

Que te vaya bien! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 14 september 2012 08:23


Tjabba Tjena! Sitter i klassrumet och väntar på att kl ska bli halv 9...Vi börjar liksom då. Här kommer en bild uppifrån vårt klassrum:


Måste sluta nu. Börjar med SO...


Good luck    //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 9 september 2012 10:47

Tjenare!! 

Jag skulle bloggat igår, men orkade inte...Så jag bloggar nu istället!   

Fotade lite igår, så bilderna kommer komma snart! 

 

Jag tror att jag hann med allt i stallet igår. Sköta, gosa, äta, smörja, skura och vara med kompisarna!   


Och sen när jag kom hem, så duschade jag, bytte om och gick sedan till Jossian. Hennes mormor var där. Hon har jättesöööööta hundar!!    

 

 

(en av bilderna fotade jag för två år sedan, men den lägger jag upp ändå, och på den står det "love you"! Tror jag...) Nu kommer dom:

Prinsessan  Lencia och Joy  Joy Prinsessan      Buzzy

 Cesar    Cesar och hans tunga     

 

Gullgull!! 

 

Hoppas att ni tyckte om bilderna!! 

Be well!! //Peppis   

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards