livetenligtpeppis

Alla inlägg under januari 2013

Av livetenligtpeppis - 31 januari 2013 17:46

Tjabba tjena!!!

Funkar fortfarande inte att ladda över bilder, men nå får nöja er med att veckans bild bara varade i tre veckor. DENNA MÅNAD! I februari kommer det fortsätta! 

 

Har inte gkort något särskilt i skolan idag. Till lunch blev det köttfärs-o och paprikasoppa. Inte min favorit direkt. Den var jättevattnig! 

Jaja.

Imorgon ska alla tjejer i min årskurs göra något roligt! Något som jag inte berättar förän imorgon! Ska bli superkul! Har gjort det förut, men då var det bara vi i klassen, inte alla tjejer i årskursen.

 

Ska snart äta mat så det blir nog inte ett så långt inlägg. Men förresten!! På musikleketionen fick vi göra lite vad vi ville i slutet. Jag och Jossian tog varsin bongo och började spela lite! 

Nu är det mat, så ha det bra!! //Peppis   

 


KEEP CALM

 

AND

 


READ MY BLOG

 

Av livetenligtpeppis - 30 januari 2013 19:36

Hejsan!

Datorn hackar jättemycket och ligger efter i texten när jag skriver, så det blir ett kort inlägg idag. 

 

Fisk i skolan, var inte särskilt god direkt...

Annars har skoldagen varit bra! Vi åkte skridskor och istället för matte fick vi besök av folktnadvården. Kul matteleketion!!  

 

På NO:n jobbade vi mer med uppfinnare och uppfinningar. Förra veckan skulle vi söka fakta om en uppfinnare och skriva ner saker om honom och hans uppfinning. Jag ocj Jossian drog en lapp där det stog Dmitrij Mendelejev. Han föddes 8 feb. 1834 i Tobolsk i Sibirien. Om någon undrar...

Heh. 

Han var iallafall upphovsman till det periodiska systemet. 

När vi hade skrivit fakta om honom skulle vi skriva om en valfri uppfinning. Valde skiftnyckeln. Lite halvkonstig historia, men ganska intessant. Sen fick vi (när vi var klara) skriva om en till eller hitta på en. Något som vi skulle vilja förbättra i världen eller bara något som vi vill ska finnas.

Kom faktiskt inte på något...Men det är bara att fortsätta spåna på idéer! Man ska liksom aldrig ge upp!  

 

Imorgon fyller min kompis år!!! STORT GRATTIS i förskott!!! Även om vi ses i skolan imorgon. Hoppas jag...!

Nu blev inlägget inte jättekort direkt, men jaja.

Har eng-test imorgon, ska kanske öva lite till.

Ha det bra!!! //Peppis  

Av livetenligtpeppis - 29 januari 2013 20:27

Hejsan hejsan!!

Fick rida Ronja idag. Inte Winden, men Ronja var också jätteduktig!! Vi hade vikarie idag så vi jobbade på volterna och ställning. Typ det. Annars är det ju inte hela världen om jag missar något.

När vi red på volterna skulle vi rida in på varandras volt. Bara en liten båge in, liksom. Och vi skulle rida varannan men när vi skulle släppa förbi någon fick vi inte börja skritta eller göra halt. Bara använda tempoväxlingar. Ronja är väldigt stark men det gick bra ändå. Det gick bäst när vi skulle göra det i trav. Då lyssnade hon väldigt bra och gick fint.  

Är verkligen supernöjd med leketionen!!! Men innan leketionen ville hon smaka lite på min jacka och efter leketionen försökte hon sparkas lite. Men annars var hon underbar! Hon har liksom sparkat mig tidigare så nuförtiden vet jag ungefär var jag ska stå för att inte bli träffad. Om hon inte hittar på en ny taktik förståts...  

 

Mobilen vill fortfarande inte ladda över bilder till datorn så det blir ingen film eller bilder från dagens leketion. Men det är inte så farligt! 

 

Tänkta äta lite nu. Hej svejs!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 28 januari 2013 20:22

Hejsan.

Vet att det inte blev någon veckans bild förra veckan men min mobil krånglar så det gick inte att ladda över något...Det funkar fortfarande inte så veckans bildER kommer lite senare i veckan. 

Men det går väl också bra?

 

Har inte gjort något särskilt i skolan idag. Kasslergratäng till lunch, 80 min SO som det inte hände något särskilt på. Fast det började lukta potatis i hela klasrummet. Men det berodde nog på att vi tryckte med potatisar. Förr tryckte man ju böcker med en speciell sak och vi skulle testa det, fast vi fick använda potatis istället. DET LUKTADE SÅÅÅÅ ÄCKLIGT!!!! Jag tycker inte att potatis i sig är äckligt men när ett helt klassrum luktar potatis är det heeeemskt!!!!!!

 

Mamma och pappa kommer snart hem med ett nytt köksbord. Undrar hur det ser ut...!

 

Ska till stallet imorgon. Ska bli superroligt! Som alltid 

Just nu har vi bara ett ridhus. (dom fixar ventilationen i det ena) så risken är att vi rider ut. Och det är  jättekul förståts, men förra veckan gick det så bra med Winden och det skulle vara kul att rida lite mer innomhus med honom. Det var liksom jättelängesen jag red honom! Det var typ innan sommarlovet förra året. Men en uteritt sitter ändå aldrig fel!

 

 

Tänkte kika om det är något bra på tv. 

Ha en trevlig kväll!! //Peppis  

Av livetenligtpeppis - 26 januari 2013 20:08

Tjabba tjena!!

Har som vanligt varit i stallet idag. Och som ni kanske kan gissa blev det några foton...

Men faktiskt bara 4!!! Fast det kommer några bilder som är fotade för ganska länge sedan. Mitt SD-kort blev nämligen fullt... 

Men dom kommer lite senare. 

 

Skötte och smörjde i stallet idag. Var alldeles för kallt för att skura... Men det kanske ska bli plussgrader i veckan så då är det väl bra att passa på med att skura lite hos sötisen  

 

Är inte på topphumör direkt... En kompis från stallet skickade ett hemskt sms i torsdags. Gud vad jag blev ledsen när jag läste det!!!! Usch vad hemskt!!! 

En av ridlärarnas hästar har gått bort. Vet inte varför, men är inte helt säker på att jag vill det heller...

Princen heter han. Eller ska man säga "hette" han...?  

Här kommer 2 bilder på honom. En från i sommras och en från hösten 

Den övre är min kompis bild

 

Min bild

Gud vad jag saknar honom!!

Kommer aldrig glömma bort honom!!!! 

 

Andra bilder

  Grimbart  

(ej fotad idag)      

 

Nisse får väl också vara med

   

Sötis  

 

Det var dom bilderna det.

Här är en på Zorro och Pegasus. Visst är dom lika?

Pegasus                                                         Zorro 

Pegasus saknar jag också vääääääldigt mycket!!!!! 


Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig lördag!!!   

Ha det bra!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 24 januari 2013 20:01

Hejsan!

Jag vet, har inte bloggat på länge men har varit i stallet i tisdags och var på något bostadsmöte igår och då kom jag hem typ halv 9 och då orkade jag faktiskt inte sätta mig framför datorn. Men nu bloggar jag!

 

I tisdags red jag på underbara Winden!! Vi red lite skänkelvikning, galoppfattningar och lite balansövningar. Det var jättekul och Winden var suuuperduktig!! Ska försöka att komma ihåg att ta en bild på honom pålördag. Annars får det bli en gammal bild. 

Skänkelvikningen red vi från H, över kvartslinjen till X, över kvartslinjen till K. Det gick som sagt vääldigt bra! 

Galoppfattningarna gjorde vi på andra långsidan. Dom gick också bra! Fast Winden tog oftast vänster galopp. Men såklart körde vi lite höger också!   

 

Mötet jag var på igår var superkul! NOT!!!!! Pratade mest om bostadsrätter och liknande=TRÅKIGT!

 

Nu tänkte jag öva lite till mattetestet imorgon. Ha det bra!! 

//Peppis 

 

Av livetenligtpeppis - 20 januari 2013 18:39

Hej, igen!

Som jag sa hyrde jag ju Grimbart idag och det gick jättebra!!

Tog tyvär inga bilder på honom, men ni får nöja er med en från i sommras, men den är väldigt suddig...

Jaja!

Red två gånger. Ett pass självständigt. Båda gick väldigtbra! Han lyssnade bra och framför allt var det väldigt roligt! Första passet körde vi lite övergångar i början och sen lite mer mot slutet arbetade vi lite med ställning och så. Som sagt var Grimbart väligt duktig!

 

Andra passet var självständigt och då fick man rida barbacka. Jag passade så klart på, och Grimbart är en häst som man älskar att rida barbacka på! Han är så rund och go!!

Han lyssnade bra på det passaet också, men jag är lite lång på honom så det blev lite svårt att fatta galopp, men det gick. 

 

Veckans bild kommer nu, hade jag tänkt. JAG har inte fotat den, men det har Jossian gjort, så jag fick låna den. Kommer två bilder på Grimbart också

   

 Veckans bild

  

Söööööööööötis!!!!

 

Min kamera på mobilen är inte så bra (jag har nämligen tappat den i golvet såå många gånger) så bilderna som är suddiga kommer såklart från mig... 

Men ska försöka komma ihåg att ta med mig den andra kameran till stallet på lördag, så kanske det blir några bilder som inte är suddiga!

 

Ska damsuga mitt rum nu... 

Ha det bra!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 20 januari 2013 16:25

Hejsan hejsan!!

Är väääldigt glad!! 

Kom hem från stallet precis. Fick hyra Grimbart!!!!

Det var superkul och Grimbart var jäääääätteduktig och, som alltid, väldigt gosig och söt!!  

 

Tänkte duscha nu, men berättar mer sen!   

 

//Peppis

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards