livetenligtpeppis

Alla inlägg under mars 2013

Av livetenligtpeppis - 19 mars 2013 21:15

Hej!

Blir antagligen inte så mycket bloggning den här veckan. Mina skoluppgifter är liksom dom här:

  • Mattepreov imorgon och på fredag
  • Engelskaglosor till på fredag
  • Ett projekt om Vasa som ska vara klart till på fredag, jag jobbar med Jossan och hon är sjuk...
  • Svenskaläxa till på fredag

Och sen är jag lite frustrerad över att jag läser 4 böcker smatidigt!!

Först läste jag en bok, sen glömde jag att ta med den till skolan så då började jag läsa en bok där och sen fick jag ett presentkort på akademibokhandeln så då köpte jag en bok där och i skolan så sa våran svenskalärare att jag, Jossan, Jojoo och Yrsa en bokklubb och läsa en bok där. Så nu läser jag alltså 4 böcker samtidigt. Yippie???!!!

  


Idag fick jag rida Grimbart. En superduktig och liten ponny som är sååååååå gosig. Vi red mycket skänkelvikning och utan stigbyglar. Var mycket roligt!! Grimbart var pigg när vi skulle rida skänkelvikning i skritt men sen när vi skulle göra det i trav var han lite lungnare. 

Nu ska jag göra lite till på engelskan, innan jag ska sova. 

Ha det bra och stresa inte!!  //Peppis 

Av livetenligtpeppis - 16 mars 2013 13:24

Hejsan svejsan!!
Är i stallet med Jossan. Cesar är ute på lektion men kommer nog in snart. Åker hem halv tre sen.
Kommer bild på Jossan och lite hästar:
Ha det bra! //Peppis

Av livetenligtpeppis - 11 mars 2013 20:55

Den sista bilden är från idag, eftersom att jag fyller år hade vi lite familemys :)
//Peppis

Av livetenligtpeppis - 10 mars 2013 17:53

Halloj!!

Imorgon fyller jag år! Är ovanligt taggad inför skolan asså!

 

Var i stallet igår och då blev det många bilder, men jag kan inte ladda upp dom nu men dom kommer jag ladda upp efter detta inlägg, från mobilen.

 

Idag har jag varit hos Jossian. Vi tog med oss picknick ut i skogen och hade suuuuupermysigt. Varm choklad, bullar, muffins och festisar. Supermysigt blev det!!  Och gott såklart!

Skulle på eftermiddagen vart hos en annan kompis men hon var sjuk idag så det blev inget. Tråkigt för henne!  Hoppas att du blir frisk snart!!!

 

Jag vet inte vad jag ska skriva om...

Eller jo!! Igår var det ju final i meldifestivalen och Robin Stjernberg vann. Ett STORT grattis till honom!!! 

Han var väldigt duktig och låten var väldigt bra, mina favoriter var State of Drama, Robin och Anton Ewalds LÅT. Sen var David Lindgren och Louise Hoffsten inte så dåliga! 

Hoppas verkligen att Robin lyckas bra i eurovision song contest!!! 

 

Ska duscha nu hade jag tänkt. Hoppas att nui får en riktigt bra dag imorgon!! 

//Peppis  

Av livetenligtpeppis - 3 mars 2013 18:10

Hej hej!

Imorgon börjar skolan igen då. Inte världens roligaste grej men det ska inte direkt bli tråkigt.

 

Idag har jag gått till djursjukhuset och köpt kattmat och sen har jag och mamma varit i Sickla och köpt en liten present till Jossian som fyller år imorgon! Grattis i förskott!!   

 

Snart är det mat. Pyttipanna tror jag att det blir. Det är gott tycker jag!

 

Förresten fyller jag år nästa måndag. Och min kompis Charlie från stallet fyller också år i mars. Verkar vara en poppismånad att fylla år i!  

 

Har inget att skriva om direkt. 

Var ju i stallet igår och då blev det lite bilder. Men det är lite svårt att ladda upp dem till datorn så dom kommer väl någon annan gång.

 

Vet verkligen inte vad jag ska skriva om så..

Ha det bra!! //Peppis  

 

Av livetenligtpeppis - 1 mars 2013 18:12

Hejsan!!

Idag är det fredag igen då. Fast för mig har det ju varit helg hela veckan typ. Men på måndag börjar det igen. Då får man hasa sig upp ur sängen och gå dit. Till skolan alltså. Längtar direkt inte dit...

 

Har städat mitt rum idag, vi ska liksom ha gäster imorgon så det blir väl lite trevligare om man städar.  

 

Jaha imorgon är det andra chansen i mellon. Hejar på Behrang Miri och Erik Segerstedt och Tone Damli. 

Men vi får se vilka som går vidare.

 

Är jättetrött så ska vila lite, men jag hoppas att jag blir lite piggare imorgon för då är det ju stallet som vanligt och då kan man ju inte vara trött! Eller kan kan man väl men det blir kanske lite roligare om man är pigg och orkar saker istället för att bara sitta i caféterian hela dagen. 

Jaja!

 

Ha en trevlig helg!! //Peppis  

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards