livetenligtpeppis

Alla inlägg under maj 2013

Av livetenligtpeppis - 31 maj 2013 18:57

Hello!

Har idag varit på grillparty vid söderbysjön. Det var jättemysigt!!

Efter det var jag och några kompisar kvar och doppade oss i sjön. Det var inte så kallt som man trodde. Väldigt skönt faktiskt!

 

Jaha, idag är det final på lets dance. Hejar inte på någon särskild så för mig spelar det ingen roll vem som vinner. 

 

Stallet imorgon då. Ska bli lika kul som vanligt. Mysa med hästarna och umgås med kompisar. Vad kan vara bättre?

 

På söndag är det skötardag. Börjar kl 9 och skulle typ sluta lite innan lunch. Först var det meningen att vi skulle ha gladiatorerna men det blev inställt...Synd, såg verkligen fram mot det. Jaja. Allt kan inte bli som man vill. Men ser fram mot det ändå!!

 

Trevlig helg!! //Peppis   

Av livetenligtpeppis - 29 maj 2013 20:43

Hejsan!
Igår var jag i stallet som vanligt. Fick rida Goldie. Hon var jätteduktig!! Vi red ganska mycket självständigt och mycket nersittning i traven. Det gick jättebra!

Idag red jag istället för en kompis som är på Gotland på skolresa. Jag fick rida Zorro. Vi jobbade mycket med ställning och övergångar. Det gick jättebra! Zorro var väldigt duktig, men det kändes lite annorlunda än igår för så red jag på rätt så stora Goldie och idag fick jag rida lilla Zorro. Men det gick jättebra på båda lektionerna så jag är väldigt nöjd!

I skolan idag hade vi friidrottsdag. Det var kul! På terrängen sprang jag på 14.50 min, och det är inte illa (inte för att skryta...) på längdhoppet blev det 2m och 70 cm, inte så lång, höjdhopp 1.10 ( hoppade 1.20 på försöken förra veckan...) 60m tiden 10.21, kulstötning 4.40..., kast med liten boll 22m...
Ja man kan ju säga att kula och liten boll inte var mina grenar direkt...;)
Men annars gick det jättebra! Så jag är nöjd med det också :)

På lördag är set stallet igen och inget speciellt händer väl innan det antar jag. Isåfall kommer jag nog skriva om det ;)
Ha det bra! //Peppis

Av livetenligtpeppis - 14 maj 2013 20:31

Hejsan!

Vet att jag inte har bloggat på flera dagar men nu ska jag försöka komma igång igen IGEN.

 

Kom precis hem från stallet. Fick rida underbara Riwer! 

Hoppade idag. Det gick jättebra!

 

Förra veckan var det Riwer igen men då red vi ut i skogen. Nere vid vattnet bland alla underbara vitsippor och sen ut på en äng och galopperade.Sååå mysigt!!  En av de bästa uteritterna någonsin!

Både lektionerna var superroliga!!

 

Ska nu titta på semifinalen till eurovision! 

Ska imorgon städa mitt rum, så ingen tid till bloggen men på torsdag ska vi till ett museeum så då blir det mycket att skriva om. Fast vi ska sluta typ 2 timmar senare så är inte direkt taggad över det...

Jaja!'

Ha det bra! //Peppis  

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards