livetenligtpeppis

Alla inlägg under oktober 2013

Av livetenligtpeppis - 14 oktober 2013 18:57

Hejsan!

Jaa det var ett tag sedan, men nu är jag tillbaka och jag vet att jag säger det typ varje gång men nu ska jag verkligen verkligen försöka skärpa till mig! 

Vi har haft prov och läxor att göra så jag har inte riktigt hunnit. Man får ju prioritera. ;)

 

Vi hade matteprov förra veckan. Gick nog inte så jättebra tror jag...

Men jaja! Fick betyg på mitt föredrag och på NO-provet. Jag fick...

A och B!!! :D

Blev jätteglad! Att jag skulle få B på NO-provet trodde jag aldrig! Biologi är nämligen mitt sämsta ämne, men aa. Ibland går det ju! Eller hur?

Att jag skulle få A på svenskan var också en liten chock. Mitt föredrag var inte direkt bra...

Enligt mig. Men tydligen tyckte min lärare annorlunda. 

Så man är ju nöjd! 

Men om jag ska gissa vad jag får på matteprovet skulle jag nog säga typ C. Men vi får väl se.

 

Imorgon ska jag till stallet! Ska bli superkul som vanligt!!

Förra veckan red jag Winden. Det gick rätt bra. Övningen var lite virrig så jag fattade inte så mycket. Vi skulle ställa höger, svänga vänster, fortfarande vara rak i våran sits, handen på rätt plats mm. Mycket att tänka på samtidigt alltså. Men det gick bra.

Veckan innan det red jag Ronja. Det gick  verkligen jättebra!! Hon var väldigt sammarbetsvillig. Vi jobbade med tygeltag. Hur man ska sätta ihop dom och vad för inverkan de har ensamma och tillsammans med de andra. Det gjorde vi veckan innan det också, fast då var det teori så då lyssnade vi mest och testade inte. Men båda delarna var väldigt lärorika!

Jag tror jag kommer få rida Winden imorgon också, men det skulle bara vara kul så det är jag taggad för! :)

 

Sitter och lyssnar på Bruno Mars Count on me. Den är fin tycker jag. 

 

Ska snart gå med mamma och hämta hyrbilen vi ska hyra. Våran bil är liksom trasig...

Ha det så bra!! 

 

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards