livetenligtpeppis

Alla inlägg under december 2013

Av livetenligtpeppis - 29 december 2013 19:10

Hello!

Idag har jag och Jossan varit ute i skogen och fotat. 

Jag fick en systemkamera i julklapp och det var så fint väder ute så vi gick ut och fotograferade. 

Kan tyvärr inte ladda upp dom nu, men de kommer säkert upp någon gång! 

Är fortfarande hos Jossan, jag ska sova över här :)

Kanske bloggar jag imorgon också, eller på tisdag. 

Bye

Av livetenligtpeppis - 14 december 2013 18:47

Hallå hallå!

Idag har det varit lussefirande i stallet! Alva var Lucia och Figaro var (som alltid) Lucia-häst.

Hälften av alla vi som var med red. Jag red Ronja.  

Hon tog det lungt och stod jättefint på sin plats i halvcirkeln. Det var jättemysigt och jag hoppas att ni som var där var nöjda med föreställningen! 

STORT TACK till alla i USEK som ordnar detta varje år!!

 

Imorgon ska jag åka till Rimbo. Jesper spelar USM, så vi ska dit och heja! 

De hade vunnit matchen idag med 4 mål tror jag så vi får väl hoppas att de vinner imorgon också!

Heja heja! 

 

Tyvärr har jag ingen bild från idag, eller från förra året heller för den delen, men men. 

 

 

Av livetenligtpeppis - 13 december 2013 17:54

Hej!

Jag vet, jag är inte den bästa på att blogga. Men man kan väl inte vara bra på allt?

Hursomhelst så har vi nu kommit en bra bit inpå December, och det välkomnar vi väl? 

Självklart!

Hursomhelst är det Lucia idag! Och fredag 13 också förrresten....

Hjälp!

Nej men allvarligt talat. Det har faktiskt inte hänt något ovanligt dåligt mot mig idag. Hittills...........

 

Imorgon är det Lusse-firande i stallet! Jag ska vara tärna. Undrar vem jag ska rida på...?

I tisdags hade vi teori. Vi plockade isär och rengjorde tränsen på rätt sätt.  

I onsdags red jag Goliat och då skulle vi jobba med takt och lösgjordhet. Det gick inte alls bra. Det kändes stelt och i början hittade jag ingen riktig takt. Han har lite annorlunda takt och det var ett tag sedan jag red honom så det blev några missförstånd, men mot slutet gick det lite bättre.

 

Jag sitter och lyssnar på musik och min mage bara kurrar och kurrar...

Får väl äta middag snart. 

Hej hopp!

Av livetenligtpeppis - 2 december 2013 19:08

Tjenare!

I lördags var jag och mamma på 18-årskalas. Mycket gott att äta fick man! Muffins, lussekatter, kakor. cocostoppar och tårta såklart! Jättegott, verkligen!

Tack tack Amanda!

 

Igår var jag och mamma på Stockholm internationall Horse show. Det var riktigt mysigt och kul!! 

Vi hade biljetter till framridningen, och sedan till juluppvisningarna och de andra på kvällen. Det låter kanske inte jätteintressant att titta på framridningen, men det var faktiskt väldigt kul och intressant! Haha mamma vad vi skrattade!!  

 

Idag har vi haft musik. Tittade på "formen" på en låt. Alltså hur den är byggd, typ:

Intro

Vers

Brygga

Refräng

Mellanspel

Vers

 

Amen ni fattar! 

 

Imorgon är det idrott. Vi ska typ köra fotboll. Innomhus...

Jaja det ska väl bli kul, hoppas jag.

 

Imorgon ska jag till stallet! :D Ska bli lika kul som vanligt!

Förra tisdagen red jag Tintin. Vi hoppade och det gick prima! Tintin såsade inte som han ibland kan göra (hur mycket man än skänklar) Men förra veckan gick det jättebra och vi rev inte ett enda hinder! 

I onsdags red jag Yellow igen. Det gick väl sådär. Hon gick jättefint på tygeln och lyssnade bra, men sen kom det till galoppen och då tog det tvärtstopp. Men annars gick det helt okej! 

 

Ska försöka att blogga så ofta jag hinner och kommer ihåg! 

Ha det bra!

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards