livetenligtpeppis

Alla inlägg under februari 2014

Av livetenligtpeppis - 23 februari 2014 11:18

Hej!

Idag är det alltså söndag igen. Men det är INTE skola imorgon, som tur är!

Detta är min första "lediga" söndag på länge. Annars har det alltid varit tävlingar eller läxor att göra eller åka bort till någon eller vad det nu kan vara. 

Så det är riktigt skönt att bara ha en dag då jag kan sitta ner och bara chilla och ta det lungt. 

 

Imorgon är det stallet som gäller, och då blir det knappast "sitta still och ta det lungt" som gäller! Då lär jag ha saker att göra hela tiden. Men det ska faktiskt bli skönt det med, på ett sätt. 

 

Har faktiskt inte så mycket att skriva om. Vad som hände i stallet igår är kanske inte så intressant, men det fyller ut lite tomrum. 

Vi var så få som kom på invigningsträningen så vi gjorde annat istället för att repetera pjäsen. Tex så tävlade vi om vem som kunde skuta sig längst på mage över golvet. Cassandra kom längst, hon var riktigt svår att slå i det momentet...

 

Nu ska jag försöka klura ut några relevanta frågor till Fredrik som jag ska intervjua på måndagen efter lovet. Tema: Musik.

 

Nu tackar jag för mig! 

Tack!


 

Av livetenligtpeppis - 21 februari 2014 17:38

Tjenare!

Jag tänkte att det nu kanske är dags att ladda upp bilderna från uSM i Göteborg.

(jag vet, det var ett tag sedan, men det är aldrig försent)


       

Bästa brodern.  

   

Aktiv supporter som har ett och annat att diskutera om domarens domslut...  

 

Och ja, den går i mål. 





        

Detta var dock inte alla bilder, men de är hur många som helst och jag tror inte att ni kanske har så stort intresse av dem. Men det var några i allafall.

 

Jaha, nu är det entligen SPORTLOV!!!! Ni skulle bara veta vad jag har längtat!! Detta känns väldigt nödvändigt just nu alltså!! Kunde inte komma mer lägligt.

Mitt lov kommer jag nog tillmestadels tillbringa i stallet. Måndag och tisdag är det knattedagridläger som jag ska hjälpa till på, och sen så rider jag ju på tisdagkvällen. Onsdagen kommer bestå av hoppkurs, och även ridning på kvällen. Torsdagen ska jag och bästa vännen åka in till stan (antagligen) och ha supermysigt, sen sova över på kvällen och sedan hyra häst på fredagen. På lördagen är det sedan stallet igen och på kvällen ska vi på Aviciis konsert. Det ska bli URKUL!!!!! Tack så hemskt mycket för att jag får följa med!!! 

Och så ska jag ju till stallet imorgon igen också. 

Så brist på stall är det icke. Nu ska jag väl göra lite fredagssaker. Typ packa upp idrottskläder. Kan ni gissa vad vi gjorde på idrotten? Vi körde Gladiatorerna! Det var skitakul!! Dock brände repet rakt in i mina händer men det var inte såå farligt. Det som gjorde riktigt ont var när jag dunkade in min höft rakt in i ett spegelskåp. Det var smärta på hög nivå. 

Jag vann båda brottningstävlingarna. Hmm, en brottningskarriär vore kanske inte så dåligt?

Skämtade. 

Nej, nu ska jag allvarligt packa upp och sedan slänga mig på soffan och glo lite på tv. 

Ha det bäst!

 

PS: Jossan snälla bli frisk!!! Saknar dig för mycket!!

Av livetenligtpeppis - 9 februari 2014 13:46

Tjenare.

Idag har det varit bortamatch mot Mälaröarna. Tyvärr förlorade vi, men det var skitkul ändå!

Jag red en ponny som heter Tingeling. En av de gulligaste varelserna jag någonsin har sett! Det gick bra på framridningen och jättebra på travdelarna i programmet och hon var mjuk och smidig. Vägarna är jag jättenöjd med och tempot också. En liten motgång var att Tingeling inte ville fatta galopp i själva programmet utan sprang bara på i snabb trav, och hon var så sjukt stark så att brommsa upp henne var inte det allra lättaste, men jag är nöjd ändå!! 

 

Domaren dömde rätt så hårt. (tyckte både hemma och borta lag) Ingen i lagen fick över 60%. Själv fick jag 55,71%. Jag är nöjd med det!

Vet inte om det går att ladda upp filmen men vi får se. 

 

Igår var det träning inför ponnycupen och då red jag Goliat. I början var det väldigt knackigt men det gick jättbra efter några varv på stora mittvolten. I slutet av träningen red vi som ville igenom programmet, och det gick inte bra för min del. Men det spelade inte så stor roll just då. 

 

Jag har ont i hals och kropp efter att vi körde Crossfit på idrotten i fredags. Åh hjälp vad det var jobbigt!! Efter 30 situps, 3 stairrun, 20 hand to toe, 30 armhävningar (+ mycket mer övningar) sa mina muskler och lungor ifrån och fick mig att tappa andan och ramla ihop på golvet. Men det låter kanske värre än vad det var. Fast det var faktiskt läskigt!!

Nu ska jag lägga mig i soffan och vila och lyssna på mängder av bra musik! 

Ha det så bra som det bara går!

 

Av livetenligtpeppis - 6 februari 2014 17:21

Hejsan!

Idag och i tisdags hade vi nationella prov i svenska. Det var två läsförståelsetest och två skrivuppgifter. Den ena skrivuppgiften var en novell, och den andra var en argumenterande text för/mot att ha djur på cirkus. Jag är faktiskt väldigt nöjd med allt. Fast det känns som om jag kunde ha gjort bättre ifrån mig på andra lästestet. Men det spelar nog inte så stor roll. Hoppas jag...

Hursomhelst är JAG nöjd så hur andra tycker är inte så viktigt för mig just nu.

 

Imorgon ska vi typ köra crossfit på idrotten. Vi skulle ha gjort det i tisdags men då hade vi nationella prov så då ställde vi in det. Men jag hoppas att vi har crossfit imorgon för jag är sugen på att ta ut mig. Det ska bli jättekul, hihi!

 

På söndag är det ponnycup ute på Mälaröarna. Vi ska samlas 07.30 på bortaplan. Jag, Wilma, Felicia och Fiona ska tävla. Det ska bli jättekul!!

Här kommer bilderna från förra tävlingen då vi tävlade mot Mälarhöjden, och vann.

Ebba och Picasso  




Alice och Mona-Lisa


   

Therese och Teckla

 

Sofia och Billy

                         

Duktiga flickor. Och hästar för den delen!   

 

Nu ska jag göra läxor, sen ska jag äta middag och sen ska jag packa idrottskläderna. Så min kväll är fullbokad. 

Ha det bra!

 

 

PS! Bilderna från USM i Göteborg kommer kanske i helgen eller redan imorgon.

 

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards