livetenligtpeppis

Alla inlägg under maj 2014

Av livetenligtpeppis - 26 maj 2014 16:37

fet text
Tjenixen!
Idag är det måndag, jag är klar med min tidning, fick för inte så länge sedan höra att JAG är BÄST, och dessutom så har jag en bra hårdag. Kan det bli bättre?

Men ja, det kan det faktiskt! Om eftermiddagen skulle spenderas i stallet. DÅ skulle dagen vara peeeeerfeeekt.
Fast det sistnämnda stämmer inte för jag ska spendera min kväll i en hög av läxor. Vilket inte är lika perfekt. Men men.

Som det står i rubriken är jag glaaaaaad. För att jag är bäst. Nej, men på riktigt! De orden var liksom....
Jahwivdkspsbfkvpfösla.
Det går inte att beskriva hur jävla underbart det var att höra det. Och han ljuger inte, och det känns bara ännu bättre!
Älskar dig underbara människa.
Puss o kram på dig!

Av livetenligtpeppis - 16 maj 2014 14:03


"Every journey has an end."

Jag vill vara hos dig just nu. Sitta hopkrupen i din famn och bara gråta mig själv utochin. Stanna där föralltid och känna mig trygg. Veta att någon tar emot mig om jag ramlar, att någon hjälper mig upp. Stanna där föralltid, hos dig, i din famn. Jag vill aldrig lämna, bara stanna. Som en båt i sin trygga hamn. Där vågor inte kan slå och dit vinden inte kan nå. Där vill jag vara. Jag vill sluta sväva runt som en fjäder i en storm, jag vill vara i min trygga lilla hamn. Min lilla hamn med ett alldeles unikt namn. Men du är långt borta. Jag är för långt ifrån min hamn, jag är för långt ifrån din famn. Din famn där jag vill vara, där jag vill bli skyddad från ondska och storm. Där jag, den lilla fjädern, vill landa och stanna. I min hamn. I din famn. Som har ett alldeles unikt namn.

Av livetenligtpeppis - 4 maj 2014 16:09

fet text
Snö. På riktigt?
Varför?

Jag som trodde att det hade snöat färdigt för i år blev halvt sur, halvt glad imorse när jag såg att det snöade.
Alltså snö, vem orkar med dig?
Anledningen till att jag blev glad över att det snöade är den att det då visas att samma dag faktiskt inte går om och om igen utan att saker faktiskt förändras.
Men ärligt; jag orkar inte med den.

Min dag idag har varit rätt boring. För liksom, läxor. Hur kul är det?
Men engelskan är klar, intervjun med Fredrik är också färdig. Krönikan med. Fast ändå ligger jag efter. Känns ju sådär lagom bra.

Jag är trött och hungrig och orkar inte med att det är måndag imorgon. Jag skulle lätt kunna skippa måndag och gå direkt på tisdag.
Fast en bra sak är att vi har musik på måndagar. Men med tanke på att jag skämde ut mig förra veckan genom att vara allmänt störd så är jag inte supertaggad på det heller.

Dagens sak jag har gjort idag var att upptäcka att jag har 15 hål i min högra sko. *applåder*

Nu ska jag äta choklad.
Hej förresten.

Av livetenligtpeppis - 3 maj 2014 16:56

fet text
Men Hej!
Jag vet att uppdateringen de senaste veckorna har varit USEL. Men grejen är den att vårt WIFI här hemma fungerar inte. Så då kan jag inte komma ut på internet och då inte blogga, men nu så bloggar jag från bloggplatsens app och det funkar ju prima!

Det jag gjorde de resterande dagarna under påsklovet var att vara på landet. Och äta massor av godis. Det hände inte så mycket annat.
Att vara tillbaka i skolan igen efter lovet var väl sådär lagom kul. Vissa människor hade jag ju självklart saknat enormt!! Och andra lite mindre...*host*
Men det ska vi inte hålla oss fast vid tycker jag! :)

Tisdagen efter lovet red jag Eros. Det gick väldigt bra faktiskt. Lite pigg i galoppen var han allt, men det får man va.
Onsdagen samma vecka satte de mig på Joy, vilket var superkul! Vi gjorde någon galoppövning som jag bara inte orkar förklara..! Men bra gick det hursomhelst!

På söndagen var det vårparad i stallet som gällde! Jag spelade Annika i "Pippi på de sju haven" och sen var jag även fotbollsspelare i själva paraden. Red på månehästen Blacky, som med rosetter i man och svans skrittade bredvid Cesar.
Sen var det även prisutdelning, då Rebecka blev årets ridlärare, Emma blev årets skötare, jag blev årets stallkompis (vilket jag inte trodde på) Sickan fick hederspriset, Grimbart blev årets ponny och Cesar blev årets häst. <3
Det var såååå himla kul med Vårparad och hoppas absolut på att det blir en liknande nästa år!


I tisdags bar det iväg till stallet igen och då hade vi så kallat halvgrupp. (Halva gruppen rider och andra halvan tittar och har som teori.)
Jag red min polare Tintin. Det gick väl ändå helt OK skulle jag säga. Skänkelvikningarna vi gjorde var väl inte de snyggaste vi har gjort, men mot slutet (efter x-antal försök) satte vi ändå några riktigt snygga.

I onsdags red jag Lucky. Barbacka. Det var faktiskt väldigt kul! Vi övade med samma galoppövning som förra veckan, och det gick helt okej. Roligt var det iallafall!
Baksidan av att rida barbacka på vit häst när de fortfarande fäller lite är ju då att man blir vit i hela baken. Men en tvättmaskin löser det mesta.

Senare efter ridningen på onsdagen drog Jossan och jag några varv runt Valborgselden på Nytorps gärde. Dessutom stod vi i en lång kö till godisremmar och en ännu längre kö till sockervadd. Men jaa, det var väl värt det? Kul hade vi iallafall. Speciellt när vi skulle ta oss hem genom blåsten och testade vilken sida på huvudet som kunde stoppa vinden bäst. Haha typical oss.

Idag har jag varit i stallet igen, och myst massor med Kung C.
Nea och Emelie höll i ridhuslekar vilket var superskojigt! Det bjöds på fika och jag tror inte att jag någonsin tidigare har druckit så mycket saft!! Jag lovar; en tredjedel av all saft drack jag upp. Och vi var typ 14 pers.

På tisdag ska jag ju till stallet igen, och då ska jag stå på marken och ha teori. Jag ska även (innan eller efter lektionen) göra en lapp till Chokladbollsracet som jag och Therese ska hålla i. Kom kom kom kom!!! Lördag 17/5 kl 13.00 då jäklar drar det igång!

Nu ska jag äta middag, men kommer (om jag kommer ihåg samt har tid) blogga imorgon också!

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards