livetenligtpeppis

Alla inlägg under augusti 2014

Av livetenligtpeppis - 24 augusti 2014 18:10

Hejsan svejsan!

I måndags var jag i stallet och fotograferade Jennifer när hon red. 

(tog bilderna på hennes telefon så kan inte ladda upp dem...) Men jag hoppas de blev bra!! 

Tog några bilder på Nicolin också, men hennes telefon knasade sig så det blev inte så många. 

Förutom det så var det bara en allmänt chill stalldag.

 

På tisdagen åkte jag till stallet rätt tidigt så att jag hann borsta och pussa på världens finaste häst! 

Jag fick rida Cinzano, vilket jag trodde. Vi fortsatte lite på förra veckans övningar och tänkte i längre spår. Alltså jobbade vi mycket självständiga framdelsvändningar, skänkelvikning och galopp- och travvolter. Det gick jättebra! Cinzano var jättefin och väldigt alert, så förhoppningen är att han och jag får jobba vidare nästa vecka! 

 

I onsdags började skolan (buhu) så vi samlades på skolgården och fick sedan ett klassrum, gick igenom massa saker och sen var det lunch och after that "bye bye see you tomorrow!" Så rätt nice första skoldag. 

Gick hem till Jossan direkt och senare på eftermiddagen blev vi skjutsade till stallet. 

Jag red Blixten igen och det var uteritt som stod på schemat. Alla hästar var glada över att få komma ut i skogen och under galoppen skickade Miramis, som jossan red på, iväg sina bakben i luften och tjoade på hästars vis. Blixten var pigg som vanligt men höll sig rätt cool. Förutom när Rut blev rädd för en gren, då studsade han iväg lite. 

 

I torsdags hade vi inte vanliga lektioner utan en poängjakt i lag. Ett dussin stationer skulle utföras och sedan skulle poängen räknas ihop och under en fika skulle vinnarna avslöjas. Jossans lag kom tvåa och mitt lag skulle jag tippa typ sist. 

Men det var kul!

 

I fredags däremot hade vi en vanlig skoldag, så vi började nio och slutade 14.50 Kanske inte den roligaste sluttiden på just fredagar, men ska väl inte klaga. 

På måndagar slutar vi 15.35 

 

Igår var det stall som gällde, med USEK-möte bl.a Sen var det även puss på hästar och lunch med kompisarna! 

På eftermiddagen drog Jossan med mig in till Söder för att kolla på bio. Såg snörvelfilmen The fault in our stars och jag kan satsa halva mitt lillfinger på att jag var den enda som inte grät. 

Däremot grät jag till boken, så jag skulle inte säga att jag är  himla onormal.

Vare sig jag grät eller inte så var den bra och för er som inte redan har blivit rekomenderade till att läsa boken som tog hela världen med storm, rekomenderar jag den till er nu.

The fault in our stars skriven av John Green.

För er som vill läsa den på svenska;

Förr eller senare exploderar jag.


Nu ska jag titta på BAJEN-LJUNGKILE.

På tv dock men det funkar lika bra.

Fler repriser.

(vinkar till er för orkar inte skriva "Ha det bra!")

 

Av livetenligtpeppis - 20 augusti 2014 21:51

Ibland kan du behöva en viss person i ditt liv för att kunna uthärda din vardag.

För att må bra.

 

Men nån gång måste även den personen gå vidare med sitt liv. Han kan inte hänga kvar i närheten av dig hela tiden. Ett hejdå kanske inte alltid är så smärtfullt.

Men den här gången var det det.

Speciellt då vi inte visste att vi aldrig skulle säga hej igen.



Av livetenligtpeppis - 17 augusti 2014 17:36

Men hej där!

I måndags var jag ute på landet.

I regnet.

På tisdag så åkte vi tillbaka hem, åkte till stallet på eftermiddagen och jag blev lika glad som alltid!

Fasen vad jag älskar den platsen alltså. Så underbart!!

 

Red Cinzano och jag vet inte hur många framdelsvändningar vi gjorde! Men det gick strålande.

Han var så fin så.

Lite senare på kvällen blev det en långlånglång mysstund med den bästa v dem bästa. 

Mysstunder med Cesar, sena tisdagskvällar = Det allra bästa som finns.

 

I onsdags satte de mig på Blixten igen. Vi red självständigt i grönhagen och han tog det lugnare än i söndags. Däremot ville han inte vara ensam med Mandy när resten av hästarna var 20m längre bort.

Det gick inte.

Men sen (efter hur många försök som helst till övertygelse) gick han med på att Mandy kanske inte var en stor köttätande svart tiger. Så kunde det ju faktiskt ha varit.

 

Sen på onsdagskvällen sov jag hos Jossan, på torsdagen åkte vi till Curre då hon skulle rida lektion för Andreas. Efter mockad box, badad häst, och lite andra saker åkte vi tillbaka till Kärrtorp och maratonnade"Orange is the new black innan vi gick och la oss och inte somnade.

På fredagen hade vi sovmorgon till 11 sen tog vi det chill i soffan. SEN LUNCH och sedan mot stallet. 

Jossan hoppade Svarten (vilket hon först var skeptisk till) men som gick bra.

Sen var det hem till Grönroos och på lördag var det stall igen! 

Kan verkligen inte få nog!!

 

Idag har det varit världens chilldag, imorgon ska jag till stallet, tisdag också till stallet, onsdag till skolan (gråter) och till stallet på kvällen, och sen när jag kommer hem ska vi fåra mamma som fyller 50. Grattis i förskott.

bye bye gott folk.


 

Av livetenligtpeppis - 10 augusti 2014 19:12

Halluuu!

Idag har spenderats i stallet. Tisdag ska spenderas i stallet. Onsdag ska spenderas i stallet. 

Antagligen fredag och lördag också. 

Men vad händer imorgon då?

Då tvingas man ut till landet. 

Varför?

Ingen aning.

 

Idag hade vi samma upplägg som igår, dvs mocka, göra i årdning för ridning, rida, bada hästarna efteråt, hämta och släppa hästar i hagen, luuuunchaaaa, borsta de hästar vi tog in, göra i årdning dem, rida, bada hästarna, och sedan göra samma grejor med sista lektionens hästar. Roligt?

SKITKUL!!

Önskar att det var fler dagar, helt underbart!

Eftersom att jag var kortast av vi som var där fick jag rida de små ponnysarna, så fick de andra långa rida hästarna. Dvs att jag inte fick rida Cesar. Eller fick och fick, men hade jag gjort det hade inte Alice haft någon att rida på....

Så jag startade med en Tintin. En Tintin som är så underbar så att man bara vill pussa på honom hela dagen!! Sen så fick jag rida en liten Silver, som jag inte hade ridit på sen 2011-2012 typ. Men han var så fin så. 

Och sen avslutade jag med en Blixten som hade hur mycket energi som helst!!

Lever upp till sitt namn kan man ju säga att han gör iallafall. 

Men han var sååååå fin att rida och ASMYSIG i boxen! 

 

Dagen avsultades med fika och en promenad ner till grönhagen med några av våra kära hästar som ska sova ute i natt. Bland annat Cesar, Musse och Figaro.

De tre musketörerna.


Mitt liv de senaste 2 dagarna har inte varit annat än perfekt. 

Älskar er underbara hästar och alla ni underbara människor i stallet. 

PUSS OCH KRAM på er!

  

Av livetenligtpeppis - 9 augusti 2014 18:58

Hejsan svejsan!

I tisdags ringde Ullis och bad om ett par extra händer med till Salem för att hämta hästarna från betet.

Tror ni jag sa ja kanske?

SJÄLVKLART.

Så på onsdag förmiddag åkte jag, Cornelia och Emma ned till Salem ihopträngda med Ullis, Maräng och Cookie (Maräng och Cookie är Ullis hundar) i Ullis lilla bil. 

Den är inte så liten egentligen men det var så mycket saker i den + att vi var där.

Vi plockade med oss Mandy, Kelly, Molly, Ronja, Joy, Goldie, Alp, Yellow, Blixten och Figaro hem. 

Resten åkte hem i torsdags och fredags. Sen så är det några få som är kvar på betet. 

Hursomhelst var det riktigt mysigt!

 

Idag har det varit lägerdag nr 1. Vi var 5 personer anmälde i år också, men eftersom att vi mockade på morgonen och badade varje häst efter passen red vi bara 3 gånger idag. 

Jag red först på en busig Miramis som tyckte det var såå kul att galoppera som då tog några glädjeskutt.

Andra lektionen red jag Cappuchino. Intressant häst. Rätt cool.

Sen sista ridlektionen frågade Andreas om jag ville rida Ronja, och sjääääälvklart ville jag det!!

Hon är ju min lilla prinsessa! 

Dessutom gick det jättebra! Mjuk och fin Ronja som svarade jättebra  

 

Sen mellan lektionerna var det fram och tillbaka med hästar från hagarna också. 

Jag flörtade till mig en Cesar som tyckte att det passade bättre att stå och mysa i hagen istället för i stallet. Det tyckte jag med.   

 

Det var sååååååååååååååååååååååååååååååååååå härligt att vara tillbaka i stallet igen!!! Så härligt att jag bara vill gråta av lycka och sen fira med äppeljuice! Ååååh, läntar redan tills imorgon!! 

JAG ÄLSKAR STALLET OCH ALLA VÅRA UNDERBARA HÄSTAR!!!!!


 

Av livetenligtpeppis - 5 augusti 2014 17:43

Hejjjj!

Förra helgen var ju jag och min familj i Danmark.

Det var faktiskt jättemysigt, men riktigt riktigt varmt!!! 

Vi gick runt i Köpenhamn en hel dag, åkte nån slags turistbåt och gick upp i ett 90m högt kyrktorn.

Rätt nice.

Fast mamma ville inte gå hela vägen upp, så hon missade kanske 15m.

UTSIKTEN VAR FANTASTISK!!!

 

På söndagen åkte vid ned till en ö (?) i södra delen av Danmark som heter Mön. Eller Möns klint.

Hursomhelst var det sååååååå fint!!! Det var kritvita klippor höga som...

Berg?

Ironiskt, men iallafall.

Och en lååååång strand som kantades av ett alldeles turkost vatten.

Såå himla fint!!

Bland de vackraste jag har sett. Svårt att förstå att det var Danmark.

Jag tog massor av bilder, både från Köpenhamn och från Klint, men jag orkar inte lägga upp dem idag...

 

Imorgon ska jag till Salem och hämta hem hästarna från sommarbetet!! :D

Ja inte ensam förstås. Fast jag vet inte med vilka andra hahahah!

Hursomhelst ska det bli jätteroligt!

 

På lördag är det läger som gäller! Ridäger på ridskolan! Från 9-17, så det blir långa dagar!

Och om det är lika få som vi var förra året blir det extra jobbigt! men extra kul!

Ååååh längtar något enormt!

 

Nu ska jag ta det riktigt lungt och vila upp inför tomorrow.

BYE!

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards