livetenligtpeppis

Alla inlägg under september 2014

Av livetenligtpeppis - 27 september 2014 10:24

Men hejdär!

Nu var det en vecka sen jag bloggade ungefär, men ska verkligen försöka göra det oftare!

I tisdags red jag Miramis, som är typ världens gulligaste ponny. Vi red ut med Ullis och busade lite i skogen. Jättemysigt och Miramis är ju bara för go! 

 

I onsdags var det ponnycupsträning istället för vanlig ridlektion. Jag red Winden, som även han är sjukt mysig!! 

Det gick bra, men inte sådär superbra som det gick förra onsdagen. Det var när vi red självständigt, innan programmet, som det gick som bäst, men under själva programmet fick han typ någon våg av energi som han utnyttjade under galoppen. Och då blev han jättestark och jag fick kämpa som FAN. Men annars är jag nöjd och taggad till 1000 inför imorgon!! Ska bli så sjuuuukt kul! Just  nu är jag inte nervös, men kommer säkert bli det imorgon när jag har suttit upp... 

 

Idag ska jag och Jossan till Skarpnäck oc kolla på fotboll, sen ska vi till stallet på USEK-möte. Sen ska vi hem igen och sen ska jag tillbaka till stallet på kvällen och putsa på Winden och hans utrustning. Sen ska jag ha Jossan som nattgäst och sen bär det av till stallet igen imorgonbitti kl 7.30 ca. 

 

Nu ska det chillas på innan denna eftermiddag med massor av fram-och-tillbaka börjar!


Av livetenligtpeppis - 19 september 2014 18:21

Holaaaa!

Idag har jag haft både skolfoto och matteprov.

Första saken gick bra. 

Under den andra saken bröt jag sönder min penna i ren frustration.

 

I tisdags red jag Lucky. Vi red självständigt i grönhagen, och det gick inte särskilt bra. Han var lite spänd och jag fick slut på övningar efter ett tag haha! Men det kan inte alltid gå bra, men jag gillar honom ändå!

I onsdags var det en sån där bra dag. Chill skoldag med inte alls mycket "jobb" egentligen. Sen på kvällen åkte jag och Jossan till stallet som vanligt. 

Jag red Winden (vilket jag inte gjort på länge) och det gick så jädraaaaa bra!!! Han var så himla fin!! 

I början var det dock lite stelt men de mjukgörande övningarna och tips från coachen (Ullis) gjorde susen. Jag kände verkligen att vi hittade ett stöd hos varandra och den där stabiliteten i ridningen, så snacka om att lektionen var lyckad!! 

Så PUSS på dig Winden!!

 

Igår vart det ett besök hos skolsyrran, eftersom att min spelvilja på basketen och överskottsenergin efter att inte har fått springa ordentligt på dagaaar tog över, gick det självklart ut över mina höfter.

Men hon kunde inte göra något, så hon tyckte att jag skulle gå till en vårdcentral. 

Jippi.

Nej men jag gör nästan vad som helst för att få kunna vara med på idrotten ordentligt igen så vårdcentralen är nog inte så illa.

Sen efter skolan igår så åkte jag med Jossan ut till Curre och när vi kom hem på kvällen gick vi ut och sprang. Sjukt härligt!!

Sen sov jag hos henne på kvällen, och nu är vi tillbaka där jag började inlägget.

Vid skolfotot och matteprovet.

 

Imorgon gäller stallet, men annars är helgen rätt oplanerad.

Så tacos hej!


Av livetenligtpeppis - 14 september 2014 15:33

"I'M NOT FASHINATED BY PEOPLE

 

WHO SMILE ALL THE TIME.

 

WHAT I FIND INTERESTING IS THE WAY

 

PEOPLE LOOK WHEN THEY ARE LOST IN THOUGHT,

 

WHEN THEIR FACE BECOMES ANGRY OR SERIOUS,

 

WHEN THEY BITE THEIR LIP, THE WAY THEY GLANCE,

 

THE WAY THEY LOOK DOWN WHEN THEY WALK,

 

WHEN THEY ARE ALONE AND SMOKING A CIGARETTE,

 

WHEN THEY SMIRK, THE WAY THEY HALF SMILE,

 

THE WAY THEY TRY AND HOLD BACK TEARS,

 

THE WAY WHEN THEIR FACE SAYS THEY

 

WANT TO SAY SOMETHING BUT CAN'T,


THE WAY THEY LOOK AT SOMETHING THEY


WANT OR LOVE...

 

I LOVE THE WAY PEOPLE LOOK WHEN

 

THEY DO THESE THINGS. 

 

IT'S.... BEAUTIFUL."

 

Av livetenligtpeppis - 14 september 2014 12:14

Hola!

Idag är det söndag och som alla säkert vet är det val idag. Jag kom hem för inte så länge sen då jag följde med mina föräldrar när de röstade. 

Och innan vi gick tittade jag igenom nya album på spotify och hittade då Cris Cabs nya "Where I belong". Sätter på första låten och blir helt kääääääär! Lyssnar igenom hela albumet och lägger till alla på min lista. Galet bra låtar alltså!! Näej man måste bara älska det! 

The Truth och Goodbye var de två låtarna som fastnade direkt. 

Helt underbara.

Punkt.


Nu ska jag äta något hade jag tänkt, och göra So-läxan kanske. 


Ha en bra valdag!

 


 

Av livetenligtpeppis - 13 september 2014 19:48

Hejdär!

Sorry för dålig uppdatering!! Alltså det har/är väldigt mycket i skolan just nu och har varit mycket i stallet osv, så det har inte riktigt funnits tid till att blogga. Men nu är en av de värsta läxorna klar, så kanske får mer tid nu i veckan! Om jag inte får massor av nya läxor dvs...

Hursomhelst.

Förra tisdagen hade vi halvgrupp och jag red Lucky. Det gick bra faktiskt! Mycket framdelsvändningar och skillnader på steglängd och tempo i de olika gångarterna beroende på lång eller kort tygel osv. Det var faktiskt en kul övning, även om den var riktad lite mer mot de som stod på marken. 

Men Lycky var inte alls så spänd som han kan vara utan slappnade av och hittade tillsammans en stabilitet i ridningen, så är jättenöjd!

Förra onsdagen red jag Eros och vi gjorde samma övning som veckan innan fast i hagen. Det gick bra och jag kände att vi hittade det som inte riktigt fanns där veckan innan, så humöret var på topp!

 

I söndags då det skulle vara programridning, blev bara en igenridning på kvällen. Programridningen var nämligen inställd. Men på kvällen red jag Blixten och det gick så galet bra så att jag bara vill hoppa runt!! Han lyssnade verkligen sådär asbra och hittade ett lugn som höll i sig! Han "exploderade" inte sådär i galoppfattningarna som han gör ibland, utan föll lugnt in i en jämn galopp, så är suuuupernöjd och glad med den lektionen!

 

I måndags åkte jag till stallet för att fotografera Jennifer när hon red, men de red ut så det blev inget haha. Men då fick jag mer tid till att sköta Cesar istället så det blev bra ändå! 

I tisdags när jag kom till stallet fann jag min häst helt täckt av lera från hov till öron. 

Jättekul.

20 min ungefär för att få bort det första och tjockaste lagret. 

35 min till för att få bort det mesta av dammet och den djupt sittande leran. 

Sen fick han beta lite utanför stallet innan jag skulle ha min lektion.

I tisdags var det alltså vi som red veckan innan som hade teori. De gjorde ungefär samma sak som vi gjorde och det var riktigt intressant faktiskt.


I onsdags när jag och Jossan kom till stallet så började vi att spendera 20 min hos en lerig Cesar. Igen. Han var inte lika lerig som dagen innan men fasen vad han gnuggar in det alltså!

Hursomhelst red jag Eros. Vi busred lite två och två runt hagen eftersom vi hade ridit två dressyrpass på raken. 

Det var mysigt att rida runt grönhagen och galoppera på som vi oftast inte får göra när Ullis rider med... Men hon sa att det var okej för det var ju det som var lite meningen med lektionen!

 

Igår var jag med Jossan till Curre och sen även ut till Farsta eftersom hon har hopplektion! 

Hon hoppade tokstollen Miramis. 

Sen sov jag över hos henne igårkväll och vi garvade typ ihjäl oss. Men det var så kallad midnattshumor så det är inte så roligt egentligen....

Men sen imorse åkte vi till stallet som vanligt. USEK-mötet var lite virrigt men haha så är det.

Skötte Cesar idag också, så han har blivit väldigt ompysslad denna vecka! 

 

Var hos Jossan lite på eftermiddagen också och tittade på en asbraaaa film, men som var extremt sorglig. kan se den hur många gånger som helst.

Sen när jag gick hem stötte jag på Erik. Eller han stötte på mig för jag märkte henom inte förns han cyklade brevid mig hahahahhaah! Nämen han skulle till IP så vi sällskapade lite. 

 

Imorgon är det Vaaaaaaaaaaal!!!!!! Alltså jag är fett taggad även om jag inte ska rösta! Vi hade skolval i torsdags så jag tror det är lite grunden till varför jag är så exalterad.

Så därför ska jag titta på duellen mellan Reinfeldt och Löfven nu. 

Byeeeeee!


Av livetenligtpeppis - 1 september 2014 18:12

Hooola!

Vet att det va ett tag sen, men skolan och stallet tar upp den mesta tiden.

 

Förhoppningarna efter förrförra veckans tisdag var ju att få fortsätta med Cinzano, vilket jag fick och då blev jätteglad! Älskar ponnyn, han är bara för söt!!! 

Vi fortsatte med framdelsvändningar men jobbade mer nogranna galoppfattningar och avbrott och traven efter och skritten/traven innnan. 

Det gick bra, han var lite lat i början, men han slappnade av sen efter fler och fler framdelsvändningar och sen tog han i med bakbenen också så efter lektionen gick vi båda nöjda och glada in i stallet och delade på ett äpple. 

Dessvärre tror jag att det blir hästbyte imorgon, men det skulle inte göra mig nåt att rida Cinzano några gånger till!

 

I onsdags red jag Eros. Vi jobbade mycket mjukgörande i skritt och trav. Det gick sådär skulle jag säga. Vi jobbade mycket på små volter och jag kände inte riktigt detdär stödet och stadigheten, men han var riktigt fin och lyfte på benen och höjde ryggen, men det kändes som om något saknades. :/

Hoppas vi får jobba vidare och hitta det nästa onsdag.

 

På söndag är det programridning vid 9.00 (om jag minns rätt) Jag tänkte rida LC:2 på förhoppningsvis Tintin eller Cinzano, men vi får se. Helst Tintin då jag vill försöka slå våran 64,82% från när vi tävlade ponnycupen. Skulle vara kul!! 

 

Det var mycket läxor och skolarbete i förra veckan och nu över helgen. Idag har jag suttit med SO och Franska och igår satt jag med Engelska-glosor. Det må vara rätt mycket läxor, men just nu i början av terminen så är de inte så komplicerade (tack och lov) så det går rätt fort att göra dem.

Vi fick en ny franskalärare denna termin då vår förra slutade. Hon är rätt bra och ger väl lagom svåra läxor, så henne står man nog ut med haha.

Däremot har vi en matte-NO vikarie som ska vikariera i 3 månadr tills vår "riktiga" mattelärare kommer.  Han är lite konstig....

Han frågade oss vad ett tal var.

Ingen visste.


Men vare sig han är konstig eller inte så låter han oss lyssna på musik på lektionerna och det tackar jag Gud för, för jag har på riktigt blivit KÄR  i TheScripts nya singel Superheroes. 

Den är så FRUKTANSVÄRT bra jag så att jag knappt orkar med den!! 

Helt underbar.

 

Nej nu ska jag vila (på order av min idrottslärare) då jag inte ens kunde gå från grusplanen till idrottssalen. Som ligger på andra sidan vägen. 

Pinsamt.

Nej men efter "kvitteringschansen" då vårt lag var tvungna att spurta snabbast över hela grusplanen fram och tillbaka för att sluta lika med motståndarlaget, fick mina höfter nåt jävla ryck så att jag efter det inte kunde gå. Då sa vår idrottslärare Tommy (som är världens bästa lärare) att jag skulle vila och hålla dem varma. Han trodde på en höftinflammation, men att jag ändå skulle kunna rida och vara i stallet. Så länge jag kunde gå normalt dvs.

Och det kunde jag inte göra då.

Men nu kan jag gå som vanligt, fast det gör ont. Men eftersom att Tommy typ kan allt om allt så gör jag inget annat tills att han säger att det är okej.

 

Så jag ska alltså vila. Byeeeee!


 

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards