livetenligtpeppis

Alla inlägg under mars 2015

Av livetenligtpeppis - 9 mars 2015 18:36

Hej hej!

Vet inte vart detta inlägg kommer leda och vet inte heller om ni kommer förstå någonting då det är så himla mycket tankar som irrar runt i mitt huvud just nu. 

Men förhoppningvis förstår ni.

Idag efter sista lektionen hade jag och två kompisar till mig en lång pratstund om varför allt ska vara på ett visst sätt och vilka "man ska vara med" för att synas och att man kan bli illa omtyckt om man inte är si eller så eller om man inte tycker om en viss musikstil eller en viss sorts film eller whatever. 

Vi pratade om alla berg och dalar man måste gå igenom dessa år och att man inte alltid orkar med allt och det känns som man bara vill lägga sig ned och sova i  3 år. Alla motgånger och framgångar man möter och hur man ska hantera allt.

Det händer så galet mycket så man ibland inte vet vart man ska ta vägen. Man vill uppfylla vissa krav men ändå vara sig själv. Man vill bli omtyckt och populär men ändå kunna gå sin egen väg. 

Nu för tiden måste man offra vissa saker för att hålla ihop andra. Och ibland är det svårt att avgör vad man ska hålla kvar vid och vad man ska släppa. 

Ska jag följa min dröm och riskera att förlora en nära vän? Eller ska jag hålla kvar min vän och se min dröm försvinna ur mina händer som vatten som rinner igenom en sil?

Ja vad?

 

Vi skulle kunnat prata i evigheter, för det finns så otroligt mycket att prata om när det gäller ideal och vänskap och drömmar och framtiden. Det finns så mycket man kan förlora om man väljer det ena framför det andra och vad och hur mycket man kan behöva gå igenom om man "inte passar in" etc. 

Att man måste uppfylla samhällets krav och om man inte gör det är man ingen. 

Jag menar samhällets ideal och fördommar är ju sjuka? 

Liksom om du är reserverad och tyst så är du emo och om du är öppen och uttryckande så söker du efter uppmärksamhet? Ger du inte komplimanger till dig själv är du bara ute efter komplimanger. Men när du väl ger dig själv en komplimang så är du självgod och självisk. Är du unik så är du konstig men är du "normal" så är du tråkig. 

Liksom wtf? På riktigt? 

Det är sååååå svårt att hitta oss själva i en värld så centrerad kring samhällets perfektion, när det egentligen är alla våra "fel" och "brister" som gör oss perfekta. Och vissa människor förlorar sig själva i sökandet efter nån annans perfektion.

Och det som är riktigt jobbigt är det att det är vi, alla vi som har levt ett tag med dessa fördomar och ideal, som har skapat dessa "krav" som vi har. 

Så ni alla som bara klagar på att samhället är sjukt och att vi måste förändra det, förändra era egna tankar om ni inte redan har gjort det om ni vill ha en förändring. För det är där det startar- i varje enskild individs huvud och samvete. 

 

Av livetenligtpeppis - 8 mars 2015 19:44

Hejhej!

Tänkte bara slänga upp ett inlägg om dagen idag. Det blir kort.

Alltså riktigt kort. 

 

Imorse åkte jag och Jossan till Farsta C och myste. Det enda jag köpte var en smoothie på naked juice bar. Men, så lyckad som Jossan kan vara, så råkade on ha sönder min mugg och det började läcka över allt och alla. Men i panik-garvattacken fick vi smartaste idéen. 

Tejp.

Så Jossan fick spendera 44kr på dubbelhäftande tejp på Panduro. 

God that saved my day.

 

Efter det bar det iväg till Nacka och kolla på (mycket asgrymma) brorsan som skulle spela match. 

 

Helt osammanhängande inlägg men det rullar.

 

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards