livetenligtpeppis

Alla inlägg under april 2015

Av livetenligtpeppis - 29 april 2015 20:31

fet text Hallå hallå!
Skriver från telefonen idag igen.
Tänkte bara skriva lite kort om ridlektionerna denna vecka.
Igår red jag Lucky, det gick faktiskt väldigt bra! Red skänkelvikning på böjt spår denna gång och det kändes bättre igår än vad det gjort på länge med Lucky. Han kom ned fint och slappnade av i underdelen av halsen också så yää är nöjd!
Idag red jag Winden, vilket jag inte gjort sen jullovet haha! Men det gick också bra! Vi red bruksridning, vilket innehåller mycket svängande och ryggande moment så Winden var mjukare i sidorna + att det blev mycket lättare att rida kvar honom på tygeln i övergångarna från skritt till trav, där jag alltid tyckt han var lite svår att fortsätta rida. Men det satt faktiskt bra idag, inte 100% men mycket bättre än vanligt!!

Så jag har haft två väldigt lyckade ridlektioner på två suuuupermysiga ponnyer. <3 dem tycker jag om!!

Imorgon ska vi ha spårdag i skolan, då vi på högstadiet tar hand om de mindre barnen. Vet hur hemskt det var att gå runt i sin grupp och va med på aktiviteter som man tyckte var astråkigt. Usch fyfan. Lider med dem som kommer till vår station hahah!

Fina Winden <3

Av livetenligtpeppis - 27 april 2015 19:22

Hallå där!
Skriver från telefonen idag för orkar inte sätta på datorn.
Har verkligen inte hänt så mycket idag och inte igår heller så har egentligen ingenting att skriva om. Men jag måste uppdatera bättre så det fick bli ett helt betydelselöst inlägg.
fet text

.

Av livetenligtpeppis - 25 april 2015 18:30













Av livetenligtpeppis - 25 april 2015 14:44

Hallå där!

Yes det var ett tag sen men har haft så sjukt mycket att göra så har inte haft tid till att blogga. Och när jag väl har haft nån lite stund över så har jag inte orkat. Men nu ska jag förhoppningvis komma på spåren igen. 

 

Tänker hoppa över att skriva om alla korkade prov och läxor i skolan för det är typ det tråkigaste man kan skriva om. 

Men stallet  är däremot kul!

Senaste gånherna har jag ridit Cinzano, och det har faktiskt gått väldigt bra. 

En av gångerna var det hoppning och vi hann dra oss över 80 cm innan lektionen var slut. Två andra gånger har det varit barbackaridning och det har gått strålande. Verkligen jättebra så vill rida mer på den söta hästen!!

 

Är så sjukt trött just nu och har superont i magen så har ingen superlust att skriva just idag.

Ska försöka att komma ihåg att slänga in tre eller fyra inlägg varje vecka så blir det lte uppdatering här! :)


(Cinzano och Wilma senaste hemmamatchen i ponnycupen.)

 

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards