livetenligtpeppis

Alla inlägg under maj 2015

Av livetenligtpeppis - 31 maj 2015 13:19


"OM MAN

 

HADE  

  

KUNNAT

 

BLI FULL

 

 

DRÖMMAR

 

HADE JAG

 

VARIT

 

STÖRSTA 

 

ALKO-

 

HOLISTEN


I STAN."     

   

  














 
 


  





Av livetenligtpeppis - 27 maj 2015 13:37

Har ni tänkt på att tårar faktiskt är mer speciella och mer jag-älskar-dig sägande än ett leende?
För ett leende kan man ge till vem som helst, men du låter bara dina tårar falla för dem som du verkligen inte kan leva utan.

Av livetenligtpeppis - 25 maj 2015 18:40

Idag har varit en sån där dag som både vart bra och dålig, så att man inte riktigt kan avgöra om man ska vara glad eller inte. Det bra var att jag träffade en astrevlig människa som bara var helt underbar! 

Det dåliga, som jag gråter lite över då och då, är det att en människa som jag står väldigt nära flyter iväg från mig. 

Det känns som om jag förlorar honom. Och har jag inte redan gjort det så är jag rädd att jag kommer göra det. Livrädd faktiskt. Det är som den sortens rädsla som om någon med glasögon tappar bort sina glasögon och han går till glasögonaffären och de som jobbar där säger att världen har helt slut på glasögon och att han helt enkelt får leva utan. Det skulle ju gå såklart, men det skulle aldrig bli detsamma igen. 

Anledningen till att jag använde just glasögon som exempel är den att personen som jag tappar är lite som mina glasögon. (observera dock att jag värderar honom mycket högre än ett par glasögon) Men grejen är den att när jag lärde känna honom fick han mig att inse nya saker och se på världen annorlunda. Han fick mig att tänka till om allt och han fick mig att inse att jag är en jäkel på att resonera och han har fått mig att inse att jag är lika värdefull som alla andra och att det jag säger och gör kan påverka det runt omkring mig. Det var som om han väckte mig ur den tjocka dimman som jag satt fast i tidigare, och han var villig att hjälpa mig ur den. Och det har han gjort och jag kan inte förlora honom. Han har blivit som en del av mig och jag behöver den delen. 

 

Det är en av anledningarna till att jag är rädd att förlora honom, för jag vet inte vad jag skulle vara annars. Jag kanske skulle försvinna in i den där dimman igen och vem vet hur det skulle bli?

Det är så otroligt jobbigt att känna hur någon jag bryr mig så otroligt mycket om kan glida ur mina fingrar och att det inte finns någonting jag kan göra åt saken. 

För inte alls länge sen kunde vi stanna uppe till länge och bara prata om livet i allmänhet. Det bra och det dåliga allt verkligen! Men nu kan vi typ inte ens hålla ett riktigt samtal känns det som. Det är som om varje gång jag försöker börja prata med honom så kommer någon och sätter sig emellan eller så går han själv där ifrån. Jag kan börja prata med honom och inleda en konversation och sen så säger han bara ja och nej till saker och sen går han där ifrån och börjar babbla med nån annan och har skitkul med den. Jag vet inte om det är svartsjuka som ligger bakom detta men oavsett vad det är så vill jag att det ska ta slut. Jag vill gå tillbaka till våra gamla konversationer som vi hade. Jag vill dela mitt liv med honom som förut. Men det verkar inte som om det kommer bli så igen just nu. 

 

 

 

Han är en av de finaste vännerna man kan ha, och de som han umgås med kan skatta sig lyckliga som upplever det. Han är snäll, omtänksam och hjälper till när man behöver det. Han är rolig utan att nåsin vara elak och jag vill bara inte förlora det. Jag behöver det. Eller jag behöver honom.

Jag skulle inte klara av om vi blev främlingar till varandra igen. Att inte veta hur han mår varje dag och inte ha en anledning till att prata med honom skrämmer mig. Det har vart en del av mina dagar att ta min tid och prata med honom men det verkar inte som om han vill prata med mig längre.

Skulle han vilja göra det hade han gjort det. 

Men det gör han inte. 

 

Vi har kommit så nära varandra så varje gång jag pratade med honom (förut iallafall) kändes det som jag kunde röra vid hans hjärta. Vi kunde prata om så starka känslor och ha så djupa samtal så att det kändes som det inte fanns något mellan oss. Och nu när jag säger att det känns som jag förlorar honom, menar jag att det känns som jag förlorar min plats i hans hjärta. Och jag kände inte att jag började förlora honom när vi inte var brevid varandra lika ofta, inte när jag inte kunde röra honom, utan när jag inte kunde röra vid hans hjärta längre. 


Det jobbigaste är att allt är så lätt. Det bara händer.

Jag blir en del av hans förflutna. Jag blir den del som inte varar.

Jag förlorar honom och det är enkelt.

 

Av livetenligtpeppis - 16 maj 2015 22:36

en av världens vackraste, snällaste och mest älskade djur har gått bort. 

har fortfarande inte fattat det riktigt, och längtar inte tills jag gör det. att inte vakna med honom brvid sig varje vardag kommer göra ont. att komma hem till en lägenhet med bara en katt i varje dag kommer också att göra ont.

speciellt då halva lägenheten är täckt med hans svarta hårstrån.

allt kommer göra ont. jag kommer göra ont.

varje dag kommer göra ont.

usch, fan livet kommer aldrig bli sig likt igen. 

älskade Sotis 

Av livetenligtpeppis - 11 maj 2015 20:44

alltså gråter floder till denna låten, så jävla underbar!!

Av livetenligtpeppis - 8 maj 2015 16:06

    

Av livetenligtpeppis - 7 maj 2015 15:20

Musik är något vi alla kan del av. Något vi alla kan höra hemma i.

Musik är en värld inom sig själv med ett språk som vi alla förstår. 

 

För mig är musik otroligt viktigt. Jag vet att jag alltid kan sätta på den och låta den ta hand om mig, både när jag har dåliga och bra dagar. Men kanske speciellt när jag är ledsen. För mig är musiken vapnet i kriget mot ledsamheten.

Jag tror att musik i sig är helande. Det är ett explosivt uttryck för mänskligheten. Musik är något vi alla berörs av. Alla älskar musik, oavsett vilken kultur vi är från. 

 

När jag känner mig tom och full av hål så hjälper det att spela musik. Den fyller ut tomrummen jag känner inom  mig och ger mig energi. När livet blir för tungt och allt händer samtidigt och jag inte vet vart jag ska ta vägen, så finns musiken där och tröstar mig. Musiken ger mig liv. Där är som om nya delar av mig föds varje gång jag hör en ny låt som jag tycker om.  

Musik för mig är så otroligt mycket mer än lite toner och en melodi. Musik för mig är luften som jag andas, den är blodet som pumpar i mina ådror som håller mig vid liv. Utan den känns det tomt. Jag kan inte tänka mig ett liv utan musiken. Det skulle bara inte gå. Utan att ha den varje dag när jag går till och från skolan, eller när jag sitter på tunnelbanan till stallet eller i bilen mot landet, skulle kännas tomt. Kanske för musiken är ljud, såklart det skulle kännas tystare och tommare då, tänker väl ni. Men det är inte på det sättet. Om jag inte går med musik till skolan eller till stallet så känns det som om jag har glömt något viktigt. Typ som på vintern när det är -12 utomhus och man glömmer vantarna hemma och inte hinner springa upp och hämta dem. Man fryser och hela dagen är förstörd. 

Så är det att gå utan musik. Man kanske inte känner sig kall och som om man fryser, men visst känns det som om man glömt någonting som behövs. 


Musiken säger de ord som vi själva inte kan säga. Den ger oss nya sätt att uttrycka oss och ger oss även modet till det. 

Det är egentligen väldigt konstigt, men toner och melodier kan få oss att våga berätta och utttrycka oss om vad vi tycker och speciellt vad vi känner. Så egentligen är musik det som käsnlor skulle låta som om de hade ljud.


Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards