livetenligtpeppis

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Läxa, prov, läxa, prov...? Nää! Stallet, Cesar, stallet, Cesar!

Av livetenligtpeppis - 26 september 2013 17:31

Hej! 

Igår hade vi NO-prov. Jag tror att det gick bra! 15 frågor och på slutet fanns det en "livlina" där man fick tillägga saker som det tex inte fanns någon fråga om. 

Känns som det gick bra, hoppas det!

Har matteläxa till imorgon, religions läxa till nästa onsdag och svenska läxa. Och engelska prov på tisdag. Och franska glosor till på tisdag också!

Känns lite mycket...

Men som tur finns ju stallet och alla de goa' människorna! De är räddarna i nöden om man säger så! 

I tisdags var det teori. Vi gick igenom tygeltag och vad resultatet blir om man kombinerar dom och vad som skiljer dom åt och så. Det var faktiskt riktigt kul! 

Och efter det var det informations möte om ponnycuppem som jag är inbjuden till. Och efter det var det träning. Jag fick rida Joy. Till en början. För efter halva lektionen så bytte några av oss hästar. Jag fick då rida Ronja. det gick jättebra på båda men lite extra bra på Ronja! Hoppas på att få rida henne på tisdag också! Det var faktiskt länge sedan. Sen innan i tisdags alltså. 

Cesar är fortfarande den absolut bästa och mysigaste och sötaste häst som någonsin existerat. Och det kommer han alltid att vara!

 

Imorgon har jag utvecklingssamtal. Tråkigt! 

Fast det är ju fredag så något bra är det alltid! 

 

Förra fredagen skulle jag hålla föredrag om OneRepublic. Innan tänkte jag att det värsta vore om jag tappade bort mig.

När jag bara har några meningar kvar, och allt har gått jättebra och har bara tittade ner i pappret ett par gånger, så börjar en av killarna i min klass sucka. Högt. Och fnysa. Ännu högre. Och då tappar jag såklart bort mig helt och hållet och även om jag letar i pappret efter rätt stycke så kommer jag ändå inte tillbaka till rätt. PIIIIIINSAMT!!!!

Och hur tror du att det känns för en person med världens sämsta självförtroende och världens största scenskräck?!

INTE BRA!!

Det var hemskt! Helt sanslöst! Sjukt! Varför varför varför varför varför varför varför varför varför??

Usch! Vill verkligen inte göra om det!! Verkligen inte!!

 

Men det är väl bara att leva med det antar jag.

Idag har jag haft slöjd. I år är det syslöjd (som tur är). Fast...

Tydligen så lägger man ihop betygen från både träslöjden och syslöjden så jag kommer säkert få ett rätt så dåligt betyg i slöjd eftersom att jag suger på träslöjd...

Fast på syslöjd är jag rätt bra så det kanske kan rädda mig! 

 

Har inte så mycket mer att skriva om. Ska väl plugga antar jag. Men till vad? Finns så mycket att välja på...

Jaja får väl se! 

Ha det så bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av livetenligtpeppis - 30 december 2015 13:59


Av livetenligtpeppis - 30 december 2015 12:57

Har ni också den människan i ert liv? Den människan som alltid ställer upp för dig, i alla lägen, oavsett vad. Den människan som aldrig någonsin har svikit dig eller vänt ryggen mot dig när du behöver henne som mest. Den människan som funnits där med...

Av livetenligtpeppis - 29 december 2015 09:29


Världens bästa katt och jag hälsar god morgon  

Av livetenligtpeppis - 24 december 2015 09:15

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards