livetenligtpeppis

Alla inlägg under juli 2012

Av livetenligtpeppis - 1 juli 2012 17:46

Hej på er!!

Igår när mamma och jag fiskade fick vi 14 abborrar! Det är ganska mycket för att meta där vi metade....  

Men nu till en annan sak! Igår skulle jag och mamma åka tillbaka till stan för att hämta min brorsa som skulle komma hem dagen efter, (alltså idag) och när vi skulle hoppa in i bilen kom det en hund springande!! En okänd hund, liksom...

Först hoppade den runt våran bil, sen sprang den iväg igen. Jag och mamma tänkte gå upp till pappa och säga det, men han kom till oss och sa att Nisse hade klätrat nästan högst upp i ett träd...Han satt bara där och tittade ner! Det såg jätteläskigt ut!!!!! När vi stog där och förskte locka ner honom kom hunden tillbaka och den hade troligtvis badat ör den var våt i pälsen...  Men våran andrar katt (den modiga) sprang emot hunden och fräste och visade att det här var hans revir!!! Och hunden blev typ rädd och sprang iväg igen...

Sen så gick jag och mamma runt och frågade om någons hund hade rymt eller busat lite och (som tur var) hittade vi ägaren och då ropade ägaren hundens namn och hunden kom springande! Det var tur att den kom tillbaka annars hade ägaren nog blivit jätteorolig!! Skulle inte ni det om eran hund sprang bort? 


Allt ordnande sig iallafall! Våran katt kom ner genom att göra (såg det ut som) något akrobat-grepp eller liknande....Hunden kom ju tillbaka och Sotis var nog stolt över sin insatts!   

Hoppas att ni har haft en toppendag!!!!!   Ha det bra! //Peppis   

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards