livetenligtpeppis

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av livetenligtpeppis - 20 oktober 2012 19:27

Tjena tjena! 

Jag vet har inte bloggat på ett tag, men jag har oftast inte hunnit, ibland inte orkat eller glömt bort det...

Sorry!

 

Men nu bloggar jag iallafall! 

Som det står i rubriken, stallet idag, så förstår ni säkert att jag har varit i stallet idag! Hann med det vanliga: äta lunch, sköta, skura, vara med kompisarna, titta på ridleketioner. Typ det! 

Och sen hann jag med att soppa läktaren också! Heeela stora ridhusets läktare, och den är INTE liten!! 

  

Så jag är lite trött i armarna nu men det går nog över tills imorgon! Hoppas det, för jag ska nämligen åka med Jossian till hennes foderponny och då kan man alltid behöva hjälpa till lite med att t.ex sopa, mocka, passa häst under toa besök, etc...

  

 

 

Det står ju också att Luciaträningarna är igång, i min rubrik står det alltså, och jag tänkte att jag skulle förklara lite om vad det är! 

Så här går det till:

Vi som går på ridskolan får anmäla oss till en luciaträning som är varje vecka och på dom här träningarna övar vi inför pjäser som vi ska spela upp. Och det är olika tema varje år och i år är det Prinsar och Prinsessor som är temat. Och på första luciaträningarna får vi välja vilken roll i vilken pjäs vi ska spela genom att titta igenom manuset och välja en roll som man verkar tycka är OK. Sen får man manuset och ett sånghäfte som man tar med sig hem och tränar på repliker+sånger.

Andra veckan brukar vi träna på pjäserna, sjunga sångerna och checka hur många som vill vara tomtar och tärnor (Ledarna väljer Lucia).

 

Det var lite om hur de första veckorna på luciaträningarna går till! 

 

Måste göra svenska läxan nu, sen plugga lite till matteprovet på onsdag.   

 

Ha det bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! //Peppis   

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards