livetenligtpeppis

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Stallet

Av livetenligtpeppis - 3 november 2013 18:18

Hoppsan hejsan!

Har varit i stallet hur mycket som helst! Har haft ett UNDERBART höstlov! Massor av stall, inte lika mycket sova. Men det har varit otroligt mysigt och roligt i stallet! 

Vi börjar väl med tisdagens leketion. Vi jobbade med bommar och den lätta sitsen. Jag fick rida Cesar!!!!  

Gud så glad jag blev alltså! Så sjukt lycklig! Hoppade runt lite på kontoret och log så där fånigt man kan göra ibland. Men det var en sjukt underbar känsla!! 

Det gick jättebra att rida! Cesar lyssnade väldigt bra och hade inga problem med varken bommar eller att jag satt på ryggen. Haha.

Såklart blev det mycket mys både innan och efter lektionen. Det var bara helt ounvikligt!

 

Var fortfarande så där lycklig när jag kom hem efteråt och när jag skulle åka tillbaka till stallet på onsdags morgonen för hoppkurs. Och lyckan lade sig inte, för helt plötsligt satt jag på Cesars rygg igen. 

Det gick jättebra att hoppa honom! Han tar lite roliga språng så balansen är väldigt viktig! Men Gud så bra det gick!!

 

Hoppkursen bestod av två lektioner, lunch och stalltjänst. Första leketionen var om balans, vägar och komunikation. Det gick bra, Cesar lyssnade bra och sammarbetade från bästa förmåga.

Andra lektionen var det bana som gällde. Det gick jättebra! Hade bra koll på vägar, tempo och min sits. Kändes verkligen som om vi flög över hindrerna! En av de bästa känslorna och lyckligaste stunder jag någonsin upplevt!  

 Helt otroligt. 

 

Sen blev det ju torsdag och då var det övernattning i stallet, med spökrunda och allt! 

Spökrundan i år var inte så läskig. Enligt mig. Ledarna i gruppen jag gick med art väldigt rädda och sprang och skrek. Jag och min kompis Sofia därimot tog det rätt chill och gick hela tiden och skrek inte ett dugg. Vi snackade mest. Jag satt med Wilma på läktaren medans de andra berättade spökhistorier. (Hon ville inte lyssna och då satt jag med henne) Så det kanske var det som gjorde att jag inte blev så rädd. Annars hade jag skrikit typ hela tiden haha!

När vi kom tillbaka från spökrundan så tittade vi på Man In Black sedan gick jag och lade mig eftersom att jag skulle gå upp kl 7 dagen efter för jag skulle hyra häst. 

 

På morgonen då efter övernattningen åt jag frukost sedan gick jag och några till ner till stallet för att hyra häst. Jag fick hyra min lilla prinsessa Ronja. Det gick jättebra! Iallafall andra lektionen. Den självständiga.

På första lektionen blev hon jätteintresserad av en bajshög och det var helt omöjligt att få bort henne därifrån! Nästan. 

Men förutom det så gick även den lektionen bra! Andra lektionen var som sagt självständig och hon gick jättefint och sammarbetade bra. Är jättenöjd med den dagen! Gamla Ronja, 24 år. Kommer sakna dig sen när du går i pansion. Får se när det blir. 

 

På lördagen skulle jag till stallet som vanligt men då skulle jag rida också. (För att jag jobbade)

Fick rida Cinzano. Det gick bra! Han hängde sig inte på bettet som vanligt och gick på frammåt. Fick en jättefin galoppfattning av tre. De andra två var helt okej. Är nöjd med den lektionen med!

 

Och idag var det programridning som stod på schemat. Fick rida Ronja då med! 

Det gick jättebra på framridningen! Hon gick i fin form och lyssnade bra och gick på frammåt. Väl inne i ridhuset gick det lite trögt, men vi kom igång rätt snart så det vart inga avsaktningar på fel ställen och så. Galoppvolterna blev riktigt snygga och hörnpasseringarna m.m var det absolut inga fel på. Är riktigt nöjd!  



Imorgon är det skola igen. Längtar inte direkt. Men jaja. Man måste ju. 

 

Är lite nyfiken på vilken häst man får rida på tisdag. Förrförra veckan red jag Riwer (gick superdupermegabra) förra veckan red jag min prins Cesar, hyrde Ronja+ red henne på programridningen, och så red jag Cinzano i lördags. Det finns mycket att välja på. Eller så kanske jag får rida någon annan. Det kan ju alltid hända! Spelar ingen roll vem jag får, blir glad vilket som! 

 

Vet inte vad jag ska skriva om. Sitter och lyssnar på OneRepublic. Dom är så grymma alltså! 

Har inga läxor att göra så det blir väl bara att slappa. Kanske spela lite piano. 

Förresten! Gissa vem som fick A på matteprovet, svenskatestet och på SO-uppsatsen?

Jo, jag! Är skitnöjd!! 

 

Skulle ha lagt upp videon från ridningen i tisdags och idag, men det funkar inte (-.-)

Men det kommer nog någon gång! 

Här kommer några andra bilder:

           

Ja, det var några bilder det! 

Ska göra något annat nu tror jag.

Ha're gött! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av livetenligtpeppis - 30 december 2015 13:59


Av livetenligtpeppis - 30 december 2015 12:57

Har ni också den människan i ert liv? Den människan som alltid ställer upp för dig, i alla lägen, oavsett vad. Den människan som aldrig någonsin har svikit dig eller vänt ryggen mot dig när du behöver henne som mest. Den människan som funnits där med...

Av livetenligtpeppis - 29 december 2015 09:29


Världens bästa katt och jag hälsar god morgon  

Av livetenligtpeppis - 24 december 2015 09:15

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards