livetenligtpeppis

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av livetenligtpeppis - 27 mars 2014 18:08

Hola people!

Har inte bloggat på ett tag, så här kommer ett litet inlägg. :)

 

I tisdags red jag på Lucky. (oväntat, men kul!) Vi red på utebanan och det blåste en del, och Lucky tyckte då att allt såg annorlunda ut, så han tog och tittade lite på små saker. Som tex lyktstolpen på andra sidan staketet. Och sen kom det liten katt från buskarna som han tyckte var skitläskig. (fast det tyckte jag ockå haha)

Vi skulle rida 5-6 15 metersvolter varje varv, och rida dom så runda och jämna som möjligt. Kanske inte låter sådär jätteroligt, men det var en bra övning. 

Mer mot mitten av lektionen slappnade han av i hela kroppen, vilket gjorde allt lättare. Det skulle vara kul att rida Lucky nästa vecka också!

 

Igår red jag Goldie (också oväntat, men ännu lite roligare). Vi skulle rida 3 15 metersvolter och även då försöka rida dem så jämna som möjligt. 

Goldie är en rätt klurig häst att rida, så det var mycket att tänka och hålla ordning på. Dessutom är hon väldigt "säteskänslig" så att sitta upprät är ett starkt tips...

I början var det lite klurigt att arbeta med henne, hon måste nämligen fram och ned, men med tips från Rebecka gick det superbra! Så jag är jättenöjd med båda lektionerna!

 


Nu så taggar vi inför hemmamatch i ponnycupen på söndag. Jossan ska rida Laika, Therese ska rida Winden, Felica Tintin och Sofia ska rida på Goldie. Själv är jag reserv med Eros. Det är sjukt nervöst, det är ju fy fan SEMIFINAL!! Men tjejerna rider sina ponnier klockrent, så vi litar på dom. 

Nu finns det väl bara en sak att säga:

HEJA HEJA HEJA FARSTA!!!


Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards