livetenligtpeppis

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Skötarritten :D

Av livetenligtpeppis - 10 juni 2013 18:17

Hej!!  

Är så glad!!! Hyrde Joy i fredags och det gick jättebra!! Hon var helt underbar!

Hon är ung och tycker jättemycket om att springa! En sprallig tjej alltså! Riktigt go att hantera och rida! 

Hon kan bli lite stark när hon vet att hon ska galoppera och speciellt om hästen framför redan har fattat galopp. Men hon är helt underbar!!  

 

 

Igår var det ju skötarritt. Regnade!!! Första året det gör det. Vad jag vet iallafall. Så vi fick rida inomhus. Juste! Jag fick rida CESAR!!  Han är jätterolig att rida!! Han gick på tygeln hela passet och tog stora, härliga steg i både skritt, trav och galopp. Ett ord;

    UNDERBAR!!!!!    

I slutet av lektionen hade det slutat regna så vi tog ett varv runt ridhusen och parkeringen i skritt.

Jättemysigt!!

Förutom när vi skulle sitta av och jag råkade hoppa av mitt i en vattenpöl...

Men allt annat var FANTASTISKT!    

 

 

Imorgon är det skolavslutning. Kommer faktiskt inte vara där. Väljer stallet istället.  Det är faktsikt sita lektionen innan sommarlovet och då är det små lagtävlinngar som gäller. Ska bli skiiiitakul!!  

 

 

Har fått mina bilder som jag ska sätta in i mitt album nu. Albumet fick jag när jag fyllde år och är ett album för alla hästbilder jag har. Så jag har hittills 11 bilder i det. Såklart har jag många fler bilder, men vi har inte beställt så många. Men tänkte nog beställa några fler, så jag har något att göra när sommarlovet har börjat och jag inte kan gosa med Cesar och de andra på riktigt.  Men de finns ju alltid i mitt!! 

 

Ska nog vila upp mig lite innan sista dagen i skolan. 

Ha det riktigt bra!!! //Peppis  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av livetenligtpeppis - 30 december 2015 13:59


Av livetenligtpeppis - 30 december 2015 12:57

Har ni också den människan i ert liv? Den människan som alltid ställer upp för dig, i alla lägen, oavsett vad. Den människan som aldrig någonsin har svikit dig eller vänt ryggen mot dig när du behöver henne som mest. Den människan som funnits där med...

Av livetenligtpeppis - 29 december 2015 09:29


Världens bästa katt och jag hälsar god morgon  

Av livetenligtpeppis - 24 december 2015 09:15

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards