livetenligtpeppis

Alla inlägg under mars 2014

Av livetenligtpeppis - 2 mars 2014 14:26

Hejsan svejsan!

Har en del att berätta om!

Vi kan väl börja med måndagen.

 

Då skulle ju jag och Wilma hjälpa till på dagridläger 8.00-14.00 med barn som har ridit i 1 år ungefär. Och vi trodde att de skulle tycka att det var kul med att mocka och göra saker som de kanske inte brukar göra så mycket. Men de ville ju absolut inte mocka eller sopa eller liknande så det blev lite tjatigt men tillslut så gav de med sig och mockade och gjorde rent hos sina ponnier. 

De var indelade i två olika grupper så när den ena gruppen red så hade jag och Wilma teori med de andra. Det var ändå rätt kul, faktiskt. Även om man blev sjukt trött. 

 

Tisdagen var densamma. Fast då kunde Wilma inte komma så då var jag ensam med dessa barn. Och det uppstod faktiskt inte ett enda problem. (Vilket var världens tur!)

Så måndagen och tisdagen har varit väldigt tuffa, men roliga!

 

På tisdagkvällen då jag skulle rida fick jag rida Cinzano. Och det gick grymt bra! Vi red först lite skänkelvikning på hörnlinjerna (vilket Cinzano tycker är jättekul) sen red vi i trav på stora mittvolten och en och en skulle vi fatta galopp och följa fyrkantsspåret och då rida ordentliga hörnpasseringar. Vi red för Ullis (Isabell är bortrest) 

Det var jättekul!

 

På onsdagen var det hoppkurs. Jag red Lucky, vilket jag inte gjort på länge! Men det var riktigt kul! Vi hoppade en bana på 7 hinder. Första lektionen var kontroll- och väginriktad. Andra lektionen hoppade vi högre och hade lite tidräkning. Det var jättekul! 80 cm och 90 com var nog det högsta vi hoppade. 

Efter de lektionerna så skulle jag ju rida en gång till på kvällen. Då red jag Joy. Det gick helt okej. Pigg och glad och lite svängig. Som sagt gick det okej. Det har gått bättre. 

 

På torsdagen åkte jag och Jossan in till stan. Jag köpte inget, men Jossan köpte något men det kommer jag inte ihåg vad det var. Sen sov vi över på kvällen och garvade typ ihjäl oss åt "Fika".

HAHAHAHAHA!!!! Alltså jag kommer aldrig kunna ta det på allvar igen!!

 

På fredagsmorgonen var det dags att åka till stallet och hyra häst. Jag fick hyra bästaste Cesar och Jossan fick hyra Laika. Hon är supersöt!! 

Första lektionen gick bra. Andra gick jättebra. 

Andra lektionen var självständig, och då hjälpte Sofie mig med att få Cesar att höja ryggen och verkligen arbeta, och det gick skitbra! Så jag är sjuuuuuukt nöjd med den dagen!!!!!

 

Får fortsätta skriva om lovet imorgon, för nu ska jag till stallet och jobba och rida. Tillsammans med Emma! 

Ska verkligen försöka komma ihåg att blogga imorgon, för då börjar ju skolan och man vet ju inte hur många läxor man får...? Inte så många tror jag om jag ska vara ärlig, men det är lätt att jag glömmer bort att blogga. 

Ha det bra!! 

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards