livetenligtpeppis

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av livetenligtpeppis - 16 oktober 2014 18:23

 

Av livetenligtpeppis - 16 oktober 2014 17:26

Tjenixen people!

Vet att det var typ sjukt länge sen jag bloggade nu, och jag skäms typ över det. Men det har varit mycket skola och stall och annat så jag har bara glömt bort det. Jag glömde tilllochmed bort USEK-mötet vi hade i onsdags....

Så ja, rätt mycket som virvlar i huvudet. 

Hursomhelst. 

Tror inte jag har bloggat om ponnycupen då jag red Winden, men har jag det så får ni stå ut med att det kommer igen isåfall. Det gick inte sådär jättebra direkt. Energin bara gick ut ur honom inne på banan och steglängningarna blev de sämsta jag någonsin gjort. Han spände sig på raka spår och drog lite i andra galoppen. Fick 59,någonting% så är inte sådär jättenöjd direkt, men Farsta vann ändå med 3,5 poäng över Gladö, även om det bara var Alice på Eros som var riktigt nöjd. Vi skulla ha ridit bortamatch mot Ekbacken (?) i söndags,  men de ställde in, vilket var väldigt tråkigt. Men jag tror att den istället kommer ridas under höstlovet. 

Förrförra tisdagen red jag Lucky, det gick inte sådär jättebra. han är stel i sin vänstra sida, och det krävs mycket lösgörande för att ens kunna ställa riktigt åt det hållet. Men han hade som vanligt bra framåtbjudning så slapp sitta och skänkla hela hela tiden. 

Onsdagens lektion blev på Winden som vanligt och ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg vad vi gjorde...

Men förra tisdagen red jag Domino av alla hästar, vilket var jättekul! Han hade ett fint och lätt steg och så var han så mjuk så det krävdes inte så mycket innan man kunde hitta ett stöd och en stabilitet i ridningen, vilket var roligt!

Förra onsdagen red jag Winden. Vi red för Regina då Ullis var sjuk. Vi jobbade med att få hästarna så låga som möjligt men ändå att de krökte på nacken och jobbade rent. Det gick inte alls bra faktiskt. Winden var stel i vänstra sidan och spände sig i traven, men det var en riktigt nyttig ridlektion, även om den inte gick så bra.

Förra veckan planerade även jag, Jennifer och Jossan Gladiatorerna, som vi ska ha 9/11. Det kommer bli skitkul!!!

Vi har planerat många roliga delmoment och sen en avslutande hinderbana, så jag tycker att alla ni barn i stallet ska komma och vara med på det!

 

I tisdags red jag Figaro. Vilket jag aldrig har gjort innan, om man bortser från då jag var Lucia. Men det gick jättebra!!! Han lyssnade fint på både skänkel och förhållningar och kortade galoppen fint både på rakt och böjt spår, så är riktigt nöjd! Jag red faktiskt honom igår också. Då busred vi lite först, men sen tog vi lite allvarsridning och jobbade vidare på det vi gjorde med Regina veckan innan. 

Det var roligt att rida de lite större hästarna men jag saknade Windens små steg och den korta vägen ned till marken...

Men att rida Figaro igen kan jag absolut tänka mig! Domino också för den delen, men tror de sätter mig på Figaro först och främst. Eller Winden.

 

Igår fick jag även tillbaka mitt franskaprov, vilket jag hade kirrat ihop ett A på, sen hade jag, Jossan och Alice även engelskaredovisning. Vi har fått skapa ett eget politiskt parti på engelskan och skulle då redovisa det igår. Vi har döpt vårat parti till "The Green beans", och ja det är okej att skratta. Så vi hade alltså redovisning av det igår och det kändes riktigt bra faktiskt. 

'Idag fick vi reda på att vi ska ha skriftligt prov i Fysik denna tisdag, och nu är det många som är upprörda för att det är så kort tid att plugga på. Jag var det innan jagkom hem, för då förstod jag inte riktigt vad densitet och allt var det är var för något, men då förklarade bror det för mig och nu är jag rätt lugn. För stunden.

 

Nu ska jag ta det väldigt väldigt lugnt och bara chilla, och sen ska jag verkligen försöka komma ihåg och skaffa tid till att blogga oftare! 


Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards