livetenligtpeppis

Alla inlägg den 19 december 2012

Av livetenligtpeppis - 19 december 2012 20:40

Hejsan!

Igår var det ju ridning som vanligt. Dubbelleketion!! Först ridning, sedan teori. 

På ridningen red vi ut igen, barbacka för dom som ville.   

Fick Riwer igen!!!   

Red barbacka igen!! Hehe..

På teorin gick vi igenom hästens skelett och att vi människor kan ha samma skelettdelar, fast med helt olika namn och att våra och hästens skelettdelar inte sittar på samma ställe.

 

Hästens hasor kan man tro är hästens bak-knän, bara för att framknäet sitter i ungefär samma höjd fast i fram. Men det är fel. Här kommer bild:

 

Leta efter hasen och knäet. Underligt?

    

Såhär ser hästen skelett ut.  

Det tomma mällanrummet mellan revbenen och låret är platsen där tarmarna finns. Om någon undrar varför det är så tomt...

Och om ni undrar varför det inte finns några öron är det för att hästens öron inte är av ben utan av brosk och päls. 

 


Hann inte säga god jul till Cesar igår så följde med Jossian till stallet idag (hon rider på onsdagar) för att önska honom en god jul!! Det är ju liksom jullov nu...  

 

Han fick ett riktigt stort äpple och en bamsekram!! Inte bara en kram utan fler...Men han bryr sig nog inte om hur många dom är!   

 

Älskar honom verkligen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 


 

Hejdå!! //Peppis       

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards