livetenligtpeppis

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av livetenligtpeppis - 16 januari 2013 18:35

Hejsan svejsan!!

Red inte Lucky igår. Fick Grimbart. Ganska stor skillnad...

Men det var jättekul för jag har inte ridit Grimbart på länge. En av tjejerna i min ridgrupp hyr liksom honom. 

 

Vi red ut. Som planerat. Jag var köryttare, (red sist) för att jag hade en reflexväst. Det hade Tätryttaren också, och sen hade hon (min ridlärare som red först) lättare att se om någon hade halkat efter eftersom att jag hade väst och red sist. 

 

Grimbart var pigg och ville oftast gå i Riwers rumpa hela tiden... 

Vi red på vägarna, inte i skogen. Så vi travade och skrittade bara ute. Travade mest. Men när vi gick in i ridhuset igen körde vi lite galopp som avslutning. Grimbart galopperade på som att han hade eld i baken!! Till en början iallafall...

Sen blev han ganska trött och tog det lite lugnare. Och det tyckte även jag var bra för gud vad man blir varm med 4 tröjor + tjockjacka!!   

 

Efter leketionen tog jag och skötte om Grimbart, som, efter att jag hade tagit av sadel och träns, rullade sig som vanligt...

Han blev ju såklart väldigt torvig. 

 

När torven på Grimbart var borta och snön var utkratsad ur hans hovar, tog jag och mon kompis ner Riwer och Cesars julpynt. Julen är väl ändå över nu? 

 

Har pluggat engglosor. Ska kanske plugga liiiite till. Orden var ganska enkla. Tycker jag. 

 

Imorgon ser schemat ut så här:

08.00-08.50 Engelska

09.00-09.50 Musik

10.00-10.50 Matte/NO

11.00-11.50 Svenska (Blå/Röd)

11.50-13.00 Lunch+Rast

13.00-14.00 Elevens val

SLUT!!

 

Så ser våra torsdagar ut. 

 

Ska plugga lite matte till på fredag också. 

 

Ha det bra!! //Peppis

 

 

 

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards