livetenligtpeppis

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av livetenligtpeppis - 26 juni 2012 20:27

Hejhej!

Jag vet, jag vet! Har inte bloggat på länge men jag har faktiskt varit på landet och där har vi ingen dator...Och min mobil har ingen teckning så jag kan inte blogga från den! 

Om ni undrar varför jag kan blogga nu så är det för att min brorsa ska på fotbollscup imorgon i Västerrås så då skjutsade vi in honom till stan så att han kan åka till Gulmarsplan imorgon och möta sina lagkompisar där! 

Jag kommer kunna blogga imorgon också, för vi sover över här istället för att åka tillbaka direkt när man har kommit fram! Okej, det där kanske inte är jätteförståligt men ni får försöka att förstå...  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annat ämne:

Jag saknar hästarna otroligt mycket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                               -----------


Jag fattar inte hur jag klarade mig utan dom förra sommarlovet!!!!!!!! Men...mest av alla saknar jag ju Cesar!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tog faktiskt med mig en bild på honom till landet! Inte för att jag är rädd att glömma bort honom för det kommer jag ALDRIG att göra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Utan för att bli påmind om att det är för hans och alla de andra hästarnas bästa att åka iväg på sommarbete...

Det är för deras bästa som dom busar och har kul i hagen eller betar dagarna långa...

Det är för deras bästa som vi ser dom åka från ridskolan....

Okej, det sista kanske inte var för deras bästa men det hjälper oss som älskar dom att förstå att vi inte alltid kan vara med dom för en dag lämnar dom oss och då kommer vi att gråta tills att det inte finns några tårar kvar...

Såklart vill jag (som alla andra hästtjejer) att dom ska få ett långt och lyckligt liv! 

Som Pegasus! Han var lycklig även om nybörjarna tyckte att han var lite läskig...Det märktes på honom!       

Det kom jag och tänka på en dag i vintras när det bara var några dagar kvar i skolan, och då skrev jag några dikter om Cesar och jag tror att jag satte in dom i min pärm i skolan för att dom inte skulle gå sönder, och nu har jag glömt bort alla utom en...Den här:


Cesar

När du på bete går

saknar jag dig som man inte får

 

Men när du kommer tillbaka

ska du få en morotskaka

 

Din balans kommer från din svans

och när du vinner får du en krans

 

Jag älskar dig så mycket

du är vackrare än det finaste smycket

 


Aa, det var den det!

Med all min kärlek riktad mot Cesar   , ska jag nog dra mig tillbaka...

Ha det jättebra! //Peppis   

Presentation


Hej hej! Kul att du tog din tid och titta in på min blogg! Mina allra största intressen är hästar och musik, så det är mest det mina inlägg handlar om. Men självklart skriver jag om livet i allmänhet! Hoppas du vill fortsätta läsa min blogg! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser DU min blogg?
 ...den är intressant
 ...du skriver bra inlägg
 ...du lägger upp många bilder
 ...du skriver om hästar
 ...jag känner dig och vill vara snäll
 ...du uppdaterar ofta
 ...jag läser inte din blogg

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards